Webinar: „Osnaživanje djece u suočavanju sa svakodnevnim stresom“

OSIJEK (TU) – U petak 4. lipnja je održan webinar u organizaciji Hrvatskog društva bračnih i obiteljskih savjetovatelja – HRD BiOS i Savjetovališta Đakovačko-osječke nadbiskupije. To je prvi od četiri webinara u ciklusu pod nazivom: „Osnaživanje djece u suočavanju sa svakodnevnim stresom“, a koji se održava u sklopu projekta „Pomakni svoje granice“ koji je sufinanciran sredstvima Osječko-baranjske županije. Predavanje je održala doc.dr.sc. Ana Kurtović, profesorica na Filozofskom fakultetu, Odsjeka za psihologiju, Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku.

Na početku je sve sudionike pozdravio doc.dr.sc. Josip Bošnjaković, predsjednik HRD BiOS i voditelj Savjetovališta Đakovačko-osječke nadbiskupije koji je ukratko predstavio predavačicu i uveo u predavanje. Voditeljica se bavila temom emocija kod djece i adolescenata. Istaknula je kako djeca i adolescenti nemaju mogućnost uklanjati stresore iz svoga života poput odraslih, a pogotovo ako stres dolazi iz bliže okoline. Učenici imaju stresove vezane uz nastavu, a najčešće su izazvani međuljudskim odnosima te samim ocjenjivanjem. Ono što može izazvati stres je ispitivanje, govor pred drugima pa čak i rad u skupini. Adolescenti su opterećeni mišlju da ih se gleda te se boje sramoćenja i imaju stalni fokus na samozaštiti. Zbog toga postaju pasivni, manje su angažirani u nastavi i smanjuje se osjećaj pripadnosti. Razdoblje adolescencije donosi promjene u odnosima s vršnjacima i traži se određena uključenost u grupu te prihvaćenost. Promjene u odnosu s nastavnicima kod adolescenata, u brojnijim razredima, izazivaju stres jer nema toliko pojedinačnog rada sa učenikom kao u osnovnoj školi. Ukoliko je emocionalna klima u razredu dobra, doprinijeti će osjećaju pripadnosti koji je povezan sa samim uspjehom i motivacijom. Učenici naprotiv, često stječu dojam da su ocjene jedino što se kod njih cijeni. Predavačica Kurtović je istaknula kako na učenike najveći učinak ima podrška nastavnika. Kod učenika se javljaju razne emocije: dosada, strah, nervoza, frustracija, sram, tuga te bespomoćnost koja je rizična za mentalno zdravlje. Predavačica je zaključila kako je stres kod učenika odgovornost svih koji su povezani sa odgojno-obrazovnim sustavom te pozvala sudionike da obrate pozornost na poštivanje učenika kao i na asertivnu komunikaciju. Anita Lučić