Stručni skup za vjeroučitelje početnike, pripravnike i njihove mentore

ĐAKOVO (TU) – “Stručno-metodička priprema za polaganje stručnog ispita” tema je stručnog skupa za sve vjeroučitelje početnike, pripravnike i mentore u osnovnim i srednjim školama Đakovačko-osječke nadbiskupije i Požeške biskupije, održanoga 20. rujna 2014. u prostorima Katoličkog bogoslovnog fakulteta u Đakovu, u organizaciji Katehetskog ureda Đakovačko-osječke nadbiskupije, Katehetskog ureda Požeške biskupije i Agencije za odgoj i obrazovanje (AZOO) Podružnica Osijek.

Nakon pozdrava predstojnika obaju katehetskih ureda, dr. sc. Teute Rezo i vlč. Ante Ivića, te Ane Mlinarić, više savjetnice za vjeronauk pri Agenciji za odgoj i obrazovanje, okupljenima se obratio i đakovačko-osječki nadbiskup mons. dr. Đuro Hranić. Posebnu riječ uputio je svećenicima, potaknuvši ih na zauzetiji rad na polju katehetskog i vjeroučiteljskog rada, kako u školskom vjeronauku tako i u župnoj katehezi, jer je to sastavni dio svećeničke službe. Vjeroučiteljima mentorima zahvalio je za njihovu ozbiljnu službu te ih zamolio da se s ljubavlju posvete pripravnicima, kako bi se što bolje i kvalitetnije snašli i zavoljeli to što rade, a pripravnicima da s ljubavlju pristupaju katehezi. “Veliki dio vjeroučitelja uistinu daje puno i kvalitetno radi. Ponosni smo na vaš rad i doprinos koji dajete cjelokupnom ozračju odgojno-obrazovnog rada u vašim školama”, rekao je mons. Hranić.

Prvo predavanje o pravnom statusu vjeronauka u školama održala je dr. Teuta Rezo. Iznijela je kratki vremenski presjek povijesti školskog vjeronauka od Habsburške Monarhije do današnjih dana te podsjetila na međunarodne ugovore koji jamče školski vjeronauk i vjerski odgoj u predškolskim ustanovama. Nadalje je govorila o statusu vjeronauka u školama te o kanonskom mandatu vjeroučitelja. “Vjeroučitelj je odgovoran za cjelovito i ispravno prenošenje vjere, za svjedočanstvo osobnog života i za trajno usavršavanje odgojiteljskog umijeća. Vjeroučitelj je odgovoran prema Crkvi koja ga šalje i u čije ime naviješta i prenosi Radosnu vijest te je odgovoran i prema onima kojima je poslan. U isto vrijeme vjeroučitelj je suodgovoranu zajednici u kojoj radi i živi s drugim odgojnim subjektima – u župnoj zajednici, školi, obitelji, društvu u cijelosti”, istaknula je dr. Rezo, dodavši također kako katolički vjeronauk predaju kvalificirani vjeroučitelji koji su po sudu crkvene vlasti prikladni za to i koji zadovoljavaju odgovarajuće odredbe zakonodavstva RH, pridržavajući se svih dužnosti i prava koja iz toga proizlaze. Predavanje je zaključila navodeći kako vjeroučitelj ima obvezu trajnog stručnog usavršavanja i unutar same škole, a isto tako i u organizaciji kako Nacionalnog, tako i nad/biskupijskog Katehetskog ureda, u što svakako ulazi njegova trajna duhovna formacija.

Polaganje stručnoga ispita iz vjeronauka tema je o kojoj je govorila viša savjetnica Ankica Mlinarić.Pripravnike je upoznala s programom stažiranja, dužnostima škole i njihovim dužnostima te se osvrnula na sadržaj stručnog ispita koji se provodi u tri dijela. Navela je osnovne sadržaje koje program pripravničkog staža obuhvaća te uputila na Priručnik za stručni ispit učitelja i stručnih suradnika u osnovnom školstvu koji se može naći na web stranicama Agencije za odgoj i obrazovanje (www.azoo.hr). Upozorila je i na potrebu redovitog stručnog usavršavanja, koje je zakonska i moralna obveza svakog odgojno-obrazovanog djelatnika, napose vjeroučitelja. Pripravnicima se obratila i mentorica na stručnim ispitima u OŠ Franje Krežme u Osijeku, vjeroučiteljica Jasminka Rašković.

“Metodička kompetencija vjeroučitelja u pisanome radu na stručnome ispitu – teorijska i analitička razmatranja”, tema je o kojoj već redovito govori doc. dr. Vesna Bjedov, s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Osijeku. Predavanja doc. dr. Bjedov pokazala su se vrlo korisnima. Naime, analizirajući pisane radove vjeroučitelja i uočavajući najčešće pogreške, doc. dr. Bjedov vjeroučiteljima je ukazala na načine kako poboljšati kvalitetu rada. Istraživanja su pokazala da su se pisani radovi uistinu poboljšali, a vjeroučitelji podigli kvalitetu pismenosti.

Nakon predavanja, u poslijepodnevnim satima, nazočni su pristupili radu u radionicama, gdje su pod vodstvom vjeroučiteljica Jasmine Rašković, Mirjane Srednoselec i Ane Volf obrađivali teme “Sinteza i aktualizacija u nastavi vjeronauka”, “Praćenje, vrednovanje i ocjenjivanje na nastavi vjeronauka” te “Pravila dobre komunikacije kao uvjet uspješnog poslanja”, a cjelodnevni susret završio je evaluacijom skupa i molitvom. A. Banović