Nadbiskup Hranić uputio okružnicu i hodogram priprave SHKM-a

ĐAKOVO (TU) – Đakovačko-osječki nadbiskup Đuro Hranić uputio je svim svećenicima i redovnicima Đakovačko-osječke nadbiskupije okružnicu povodom priprave Nacionalnog susreta hrvatske katoličke mladeži koji će se održati u Vukovaru 29. i 30. travnja. Tekst okružnice i hodogram priprave donosimo u cijelosti: 

Svima još jednom želim obilje Božjega blagoslova, radosti, zdravlja i mira u novoj građanskoj godini koju smo započeli. Ona je i nastavak Godine mladih u našoj Nadbiskupiji, započete u svibnju prošle godine.

Zajedništvo i suodgovornost. Sve župe naše Nadbiskupije, zajedno s gradom Vukovarom u kojem će se dogoditi središnji zajednički susret, domaćini su nadolazećega Susreta hrvatske katoličke mladeži 29. i 30. travnja 2017. godine (SHKM). Izazov je to i prigoda da pokažemo ljepotu i radost usklađenoga timskoga rada i zajedništva među nama svećenicima, našu suodgovornost i zajedništvo s mladima i ostalim vjernicima te s obiteljima unutar naših župa i filijala, župa unutar dekanata i čitave nadbiskupijske zajednice. Za dovršetak priprave SHKM-a ostalo nam je nešto više od tri mjeseca te vrijeme koje je pred nama zahtijeva odgovornost svih, a ponajprije nas svećenika. Naš odgovoran pristup, svećenička revnost i vedrina, pretpostavka su radosne suodgovornosti i svih naših župnih koordinatora, volontera i svih naših obitelji i vjernika u župnim zajednicama.

Smještaj mladih u obiteljima po župama naše Nadbiskupije. Od Nadbiskupijskog ureda za pastoral mladih primili ste prije više od mjesec dana prijavnice za obitelji za smještaj sudionika SHKM-a. Na SHKM očekujemo oko 30.000 mladih, ne računajući sudionike iz naše Nadbiskupije.

Želja nam je sve sudionike smjestiti u obitelji, kako bismo ispunili jedan od ciljeva Susreta, a to je upoznavanje i povezivanje mladih iz Domovine i svijeta s mladima i obiteljima iz naše Nadbiskupije. Kao što vidite, očekivani broj sudionika je jako velik. Želju za sudjelovanjem već su izrazili mladi iz mnogih župa naše Domovine, a isto tako iz susjednih država i Hrvatskih katoličkih misija širom svijeta. Kako bismo ih mogli smjestiti u naše obitelji, potrebno je animirati što veći broj obitelji u svim našim župama da prime sudionike. Isto tako potrebno je animirati one obitelji koje su voljne primiti sudionike, da u svoj dom prime što veći broj sudionika. Ukoliko Vam je potrebno u Uredu za mlade u Vikarijatu u Osijeku i u BPC u Đakovu možete dobiti dodatni broj prijavnica za smještaj.

Smještaj na temelju već postojeće povezanosti. Ukoliko je Vaša župa povezana s nekom drugom župom, molimo Vas da svoje kolege svećenike ili vjeroučitelje s kojima ste u razgovoru da njihova skupina mladih bude smještena u Vašoj župi, prije bilo kakvog pristanka, usmjerite na prijavu na naš Organizacijski odbor te da i Vi osobno svaki takav prijedlog odmah prijavite Organizacijskom odboru. Organizacijski odbor će u načelu nastojati prihvaćati sve Vaše i njihove prijedloge, ali će istodobno nastojati što učinkovitije koordinirati smještaj svih sudionika i popunjavanje smještajnih mogućnosti u svakoj pojedinoj župi, te svojom koordinacijom učiniti sve da se izbjegnu mogući problemi i nesporazumi oko smještaja i drugih pitanja.

No, spomenuti dogovori Vaše s drugim župama ne znače da se Vaša župa može i smije zadovoljiti da primi hodočasnike iz samo jedne ili dviju župa, nego je potrebno animirati vjernike za primanje što većeg broja mladih hodočasnika i iz drugih župa s kojima niste bili do sada povezani. Nije za očekivati, naime, da se župe od nekoliko tisuća vjernika zadovolje primanjem samo jednog ili dva autobusa mladih hodočasnika u svojoj sredini.

Poticaj i animiranje obitelji za smještaj mladih u vlastitom domu. Slobodan sam napomenuti i zamoliti Vas da vodite računa da je za smještaj tolikih mladih potrebno da svaka župa naše Nadbiskupije u prosjeku primi 230 mladih hodočasnika. No, svi smo svjesni da imamo župa od nekoliko stotina vjernika te onih od nekoliko tisuća vjernika, a nekoliko župa i preko deset tisuća vjernika. To znači da će posve male župe moći ugostiti možda niti stotinu vjernika, ali da bi zato one veće župe trebale ugostiti i po više stotina mladih. Nastojte za gostoprimstvo animirati i vjerničke obitelji u filijalama. 

Stoga vas sve pozivam da već sada, napose u razdoblju do početka korizme i kraja službenih prijava sudionika za SHKM, nastojite osigurati smještaj za što veći broj hodočasnika po obiteljima. U animiranje obitelji u Vašoj župi uključite, što je više moguće, mladiće i djevojke iz svoje župe, napose župne koordinatore i volontere. Neka oni preuzmu obilaske obitelji i upisivanje broja hodočasnika po obiteljima, prikupljanje prijava i druge obveze u pripravi Vaše župe za SHKM.

Kako ste već zamoljeni i u dopisu našeg Nadbiskupijskog ureda za pastoral mladih, molimo da Vaši župni koordinatori nastoje na vrijeme prijaviti broj obitelji i broj smještajnih kapaciteta u Vašoj župi, kako nam se ne bi dogodilo da budemo u manjku smještaja kada dođe vrijeme za raspoređivanje prijavljenih skupina mladih.

Promicanje volonterstva među mladim župljanima. Molimo Vas da nastavite s animiranjem Vaših mladih župljana da se u SHKM u što većem broju uključe kao volonteri. Mreža volontera mladih je jedan od pet ciljeva koje smo si postavili na početku Godine mladih u našoj Nadbiskupiji.

Hodogram priprave SHKM-a u župnim zajednicama. U prilogu Vam dostavljamo i hodogram tijeka daljnje priprave SHKM-a na župnoj, međužupnoj i nadbiskupijskoj razini. Iz njega je vidljivo da kašnjenje jedne župe blokira čitav dekanat te skraćuje korisno vrijeme za sljedeći korak na nadbiskupijskoj razini. Molimo, stoga, Vas i sve koji su uključeni u pripravu susreta da poštujemo taj hodogram. Nikako se ne bi smjelo dogoditi da Vas po isteku nekog termina Nadbiskupijski ured za pastoral mladih, Organizacijski odbor, pa čak i Ordinarijat, mora podsjećati na Vašu neizvršenu obavezu.

Osloboditi se drugih pastoralnih obaveza u vrijeme SHKM-a. Nadbiskupski ordinarijat ne prihvaća krizme u danima 29. i 30. travnja ove godine. Molimo Vas da ni Vi nikako u te dane sebi ne planirate prve pričesti ili neka druga slavlja u župi, te da ostale pastoralne aktivnosti planirate tako da toga vikenda možete biti predvoditelj i oslonac svojim mladim suradnicima i mladim župljanima koji zajedno s Vama pripremaju što sadržajnije i kvalitetnije ostvarenje SHKM-a u Vašoj župi te mladima i njihovim pratiteljima koji će tom prigodom doći u Vašu župu.

Unaprijed napraviti raspored svih slavlja u crkvenom prostoru za prvi dan susreta, tj. za subotu 29. travnja. Naše župe uglavnom ne raspolažu velikim dvoranama te će se i kateheze, a ne samo molitvena bdijenja u okviru slavlja SHKM-a u župnim zajednicama, morati održavati u crkvenom prostoru. Potrebno je, stoga, planirati satnicu eventualnih vjenčanja, misa i sl. tako da to ne dođe u koliziju s duhovnim točkama SHKM-a u Vašoj župi. S mladencima koji se planiraju vjenčati te subote unaprijed dogovorite vjenčanja u vrijeme koje je prihvatljivo i njima i Vama ili, ukoliko je potrebno, u nekoj drugoj crkvi na teritoriju župe, odnosno u župi drugog mladenca, na području susjedne župe ili sl. Zasigurno da ćemo mi svećenici morati pokazati susretljivost i razumijevanje za mladence i njihovo vjenčanje. Jednako tako i ja kao nadbiskup unaprijed molim sve mladence za razumijevanje i spremnost na kompromis s njihove strane. Najbolje je da mi svećenici pozovemo (preko župnih obavijesti) mladence koji se kane vjenčati toga dana te da se s njima dogovorimo potrebne detalje. Blagovremeni dogovor i planiranje predusrest će mnoge moguće napetosti i nesporazume u zadnji čas.   

Raspored euharistijskih slavlja u župama Nadbiskupije u subotu 29. travnja. Popodne i večer 29. travnja treba u svim župama rezervirati za prijem i smještaj gostiju u župi te za slavlje SHKM-a u svakoj župnoj zajednici.

Budući da je u središtu čitavoga slavlja SHKM-a svečano zajedničko nedjeljno euharistijsko slavlje u nedjelju 30. travnja u Vukovaru, euharistijsko slavlje u subotu navečer u župnim zajednicama nije predviđeno kao dio programa slavlja prvoga dana SHKM-a. Duhovne točke slavlja SHKM-a u župnim zajednicama sadrže katehezu i molitveno bdijenje (s euharistijskim klanjanjem i/li drugim molitveno-duhovnim sadržajima, za koje su izrađeni materijali i poticaji).    

Najmudrije je, zbog toga, gdje god je to moguće, subotnje euharistijsko slavlje u župi planirati u jutarnjim satima. Ako i zadržite euharistijsko slavlje u subotu navečer u župi (anticipirana nedjeljna euharistijska slavlja i sl.), u načelu nije predviđeno da na tim slavljima sudjeluju mladi koji sudjeluju u SHKM-u.

Raspored nedjeljnih euharistijskih slavlja 30. travnja 2017. u župama Đakovačko-osječke nadbiskupije. Za očekivati je da na središnjem euharistijskom slavlju 30. travnja u Vukovaru sudjelujemo gotovo svi mi svećenici iz nadbiskupije – domaćina SHKM-a. Sve Vas već sada pozivamo da te nedjelje napravite raspored euharistijskih slavlja u svojoj župi koji će Vam to omogućiti. Moguće je da zbog SHKM-a reducirate broj te promijenite raspored sv. misa u župi. Svećenik može npr. jednu misu slaviti ujutro ranije, a druge kasnije popodne i/li navečer. Vjernici će to, ukoliko im se protumači razlog, zasigurno razumjeti i prihvatiti. Štoviše, potaknite ih da svi prate direktni prijenos slavlja iz Vukovara.

Dosadašnje iskustvo nam govori da smo u prigodama priprave značajnijih događaja uspijevali pokazati svoju veliku odgovornost i dodatno potvrditi svojevrstan dobar glas o dobroj organizaciji i uređenosti naših župa i nadbiskupije, o zajedništvu i pastoralnoj marljivosti i odgovornosti svećenika i redovnika u našoj nadbiskupiji. Molimo Vas, zato da poštujete priloženi hodogram priprave SHKM-a. Nikako se ne bi smjelo dogoditi da Vas Nadbiskupijski ured za pastoral mladih, Organizacijski odbor SHKM-a ili čak i Ordinarijat, moraju podsjećati na neku od neizvršenih obveza u pripravi Vaše župe i u zajedničkoj pripravi čitave nadbiskupije za SHKM.

Ne sumnjam da će tako biti i sada te Vam unaprijed na svemu zahvaljujem. Za sve molim Božji blagoslov te Vas, Vaše suradnike i sve župljane od srca pozdravljam.

Pratio Vas majčinski zagovor Bogorodice Marije

Robert Jugović                                                                                 Đuro Hranić
kancelar                                                                                          nadbiskup

 

 Hodogram priprave Susreta hrvatske katoličke mladeži 29. travnja 2017.  u župama Đakovačko-osječke nadbiskupije

Donosimo sljedeći hodogram priprave Susreta hrvatske katoličke mladeži (SHKM) 29. travnja 2017. godine u župama Đakovačko-osječke nadbiskupije:

  1. Do 31. siječnja 2017. Organizacijski odbor SHKM-a će svim župama dostaviti prijedlog modela s materijalima za slavlje SHKM-a u subotu 29. travnja 2017. u svim župama Đakovačko-osječke nadbiskupije. Program će prirediti župa domaćin, a na slavlju će sudjelovati mladi iz župe domaćina te mladi hodočasnici koje će župa domaćin primiti i smjestiti kao svoje goste.
  2. Svaka će župa od 1. – 18. veljače uz pomoć primljenih prijedloga modela i konkretnih materijala izraditi detaljni program za slavlje SHKM-a u svojoj sredini, vodeći računa o sudjelovanju u programu i vlastitih župljana i gostiju koji će biti smješteni po filijalama. Svaki župnik će sa župnim koordinatorom volontera i drugim suradnicima u župi, a osobito s mladim župljanima, domisliti i dogovoriti konkretan model, okvirnu satnicu i konkretne sadržaje cjelokupnog programa župnog slavlja i svakog od njegova tri predviđena dijela. Ukoliko neki dio slavlja zajednički organiziraju dvije susjedne župe (npr. kulturno-zabavni program kroz nekoliko paralelnih ponuda u isto vrijeme) ili njih više na razini grada ili sl., te župe će dogovoriti i izraditi detaljan program te ga uključiti i uskladiti s ostatkom svoga programa na župnoj razini. (Ukoliko se program ne organizira u nekoj od filijala ili ukoliko dio programa zajedno organiziraju dvije susjedne župe – gosti će na raspolaganju vjerojatno imati svoje autobuse za prijevoz kamo im to bude potrebno, no župe domaćini moraju u tom slučaju misliti i na mogućnost eventualnog prijevoza i svojih župljana).
  3. U razdoblju od 19. – 27. veljače svaka će župa program svoga slavlja SHKM-a, ukoliko je potrebno, dogovoriti i uskladiti na međužupnoj (dekanatskoj) razini te će svoj program dostaviti Organizacijskom odboru SHKM-a. Stručni suradnici SHKM-a će prostudirati dostavljeni program iz svake župe te će organizirati radni susret (zajednički na razini dekanata ili zasebno za svaku župu), na koje će biti pozvani župnik i župni koordinator volontera te će s njima dogovoriti eventualnu doradu programa slavlja ili izraziti svoju suglasnost. Svaka župa morat će u navedenom razdoblju dostaviti Organizacijskom odboru SHKM-a svoj župni program slavlja, dekan i dekanatski koordinator volontera program zajedničkog slavlja na međužupnoj razini i zatražiti suglasnost stručnih suradnika Organizacijskog odbora za svoj program.
  4. Od 28. veljače do 18. ožujka bit će vrijeme za potrebne detaljne dorade programa župnih slavlja i onih dijelova slavlja koji će biti organizirani na međužupnoj razini, vrijeme za dogovor sa svim aktivnim sudionicima u svakom dijelu programa (uključujući i aktivno sudjelovanje predstavnika gostiju). Do 18. ožujka svaki će dekanat dostaviti Organizacijskom odboru točnu satnicu i detaljne programe župnih slavlja te podatke o satnici, mjestu održavanja i sadržaju onoga dijela programa koji se organizira na međužupnoj razini.
  5. Organizacijski odbor SHKM-a će od 19. – 25. ožujka u tekst za hodočasničke vodiče unijeti one dijelove župnih programa koji su planirani na međužupnoj razini te ostale korisne informacije vezane uz programe župnih slavlja SHKM-a.
  6. Organizacijski odbor će od 26. ožujka do 1. travnja doraditi konačan tekst hodočasničkog vodiča i osigurati jezičnu lekturu teksta.
  7. Razdoblje od 3. – 20. travnja je nužni minimum vremena potrebnog za prijelom, korekturu i tisak hodočasničkih vodiča.
  8. U danima od 24. – 26. travnja svim će župama za sve sudionike SHKM-a (goste i domaće) biti dostavljeno sve ono što ulazi u sadržaj hodočasničkog paketa.
  9. U dane od 26. – 28. travnja župni volonteri će pripremiti i složiti hodočasničke pakete te ih odmah podijeliti prijavljenim sudionicima SHKM-a iz svoje župa, a sutradan, 29. travnja, odmah na dolasku, podijeliti i svim gostima.  
  10. Mladi gosti će u subotu 29. travnja odmah po svome dolasku u Vašu župu biti smješteni po obiteljima. Do 16.00 sati imat će mogućnost za upoznavanje i razgovor sa svojim domaćinima te za eventualno osvježenje, okrepu i odmor. U 16 sati će se u svim župnim zajednicama naše Nadbiskupije započeti program SHKM-a. Program će se odvijati okvirno od 16.00 do 22.00 sati, u tri dijela: Katehetski dio; b. Kulturno-zabavni dio i c. Molitveno bdijenje. Zbog toga je veoma važna ozbiljna i kvalitetna priprava cjelokupnog župnog programa za taj dan, o kojoj je bila riječ u prethodnim točkama. Nikako se ne bi smjelo dogoditi da zbog loše pripravljenog župnog programa mladi hodočasnici gotovo cijelo popodne i večer provedu u lokalnim kafićima ili da večernji program ne završi molitvom poslije koje će svi otići na počinak u obitelji, kako bi sutradan ujutro mogli odmorni rano ustati, doručkovati i uputiti se u Vukovar. U Vukovar bi trebali doći već do 8.40 sati.
  11. Autobusi će mlade dovesti u Vukovar u nedjelju, 30. travnja, na Memorijalno groblje „Dubrava“ (do 8.40 sati). U 9.00 sati započinje molitva na groblju. Mladi će u 9.20 sati krenuti od Memorijalnog groblja do središta grada u procesiji. Oko 10.30 sati će stići na prostor središnjeg euharistijskog slavlja u dvorištu Gradskog muzeja Vukovar (Dvorac Eltz). Kad se s Policijom i drugim službama utvrde svi detalji vezani uz promet i sl. moguće su određene manje promjene rasporeda, no o tome ćete svi biti blagovremeno obaviješteni. (Tko bude kasnio na molitvu na groblju i u procesiju, neka odmah ide na mjesto održavanja euharistijskoga slavlja.)
  12. U 11.30 sati započinje središnje euharistijsko slavlje, kojega će direktno prenositi HRT. U 13.30 sati je predviđena pauza za ručak, a već od 14 sati započinje raznoliki poslijepodnevni program (obilazak mjesta stradanja u Domovinskom ratu, obilazak Vukovarskih sakralnih objekata i molitveni sadržaji u njima, razgledanje kulturnih ustanova, kulturno-zabavni programi na više mjesta po gradu), što će završiti koncertom u 18.00 sati za sve mlade iz Đakovačko-osječke nadbiskupije i njihove goste koji u nedjelju navečer ostaju na noćenju u obiteljima po župama Nadbiskupije.

Iz hodograma je vidljivo da odstupanja i kašnjenja pojedinih župa nisu moguća jer takve župe blokiraju potrebne dogovore, planiranje i pripravu na međužupnoj razini te onemogućuju sljedeće korake na nadbiskupijskoj razini. Molimo, stoga, sve svećenike, župne koordinatore volontera, vjeroučitelje, župne volontere iz redova mladih župljana, sve ostale župne suradnike i sve koji su uključeni u pripravu SHKM-a da poštujemo predviđeni hodogram.

Pratio nas sve Božji blagoslov i majčinski zagovor Bogorodice Marije!

Filip Perković                                                                    Đuro Hranić
nadbiskupijski povjerenik za pastoral mladih                nadbiskup

Okružnica je dostupna – OVDJE!

Hodogram je dostupan – OVDJE!