Webinar „Osnaživanje djece u suočavanju sa svakodnevnim stresom“

OSIJEK (TU) – U organizaciji Hrvatskog društva bračnih i obiteljskih savjetovatelja – HRD BiOS i Savjetovališta Đakovačko-osječke nadbiskupije u petak, 10. rujna održan je treći (od četiri) webinar na temu „Osnaživanje djece u suočavanju sa svakodnevnim stresom“, a koji se održava u sklopu projekta „Pomakni svoje granice“, koji je sufinanciran sredstvima Osječko-baranjske županije.

Predavanje je održala doc. dr. sc. Ana Kurtović, profesorica na Filozofskom fakultetu, Odsjeka za psihologiju, Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku. Treći webinar bio je u znaku samopouzdanja djece i mladih. Prof. Kurtović istaknula je važnost stvaranja pozitivne slike i samopoštovanja kod učenika. Samopoimanje je većinom kognitivno, ali ima emocionalnu komponentu. Na samopoštovanje utječe to koliko smo dobri u onome što nam je važno te zadobivanje poštovanja drugih. Nastavnici trebaju pomagati djeci razviti realno samopouzdanje. Izbjegavanje nastave i strah od škole posljedice su niskog samopoštovanja kod djece. Učenici bi iz škole trebali izaći opremljeni vještinama, sposobnostima i znanjima koja će im pomoći da se razviju u samosvjesne ljude. Škola je mjesto gdje se događaju iskustva koja se unutar obitelji ne mogu doživjeti. Djeca uče o toleranciji i poštivanju pravila, uvažavanju druge osobe, kontroli emocija itd. Veoma je važno pohvaliti dijete djelotvornom pohvalom koja naglašava vrijednosti, ono dobro što je učenik napravio. Nikada ne treba učenika uspoređivati s drugima nego uspoređivati njegova prijašnja postignuća s novim postignućima. Učenicima treba javno davati pozitivne osvrte, a negativne samo nasamo. Učenici će više o svojoj vrijednosti učiti na temelju odnosa s odraslim osobama tj. iz odnosa odraslih prema njima nego na temelju onoga što im se govori.

Prof. Kurtović je upozorila na karakteristike niskog samopoštovanja koje uključuju tjeskobna predviđanja i preveliku samokritičnost. Treba biti svjestan da razna ponašanja djece govore o njihovoj slici o sebi. Tako možemo prepoznati znakove niskog samopouzdanja. Naše pozitivne poruke moraju biti iskrene i autentične da bi imale pozitivan učinak na samopouzdanje djece i mladih, zaključila je prof. Kurtović. Posljednji webinar iz ovoga ciklusa najavljen je za 17. rujna u 10 sati. Anita Lučić