ZAGREB (IKA) – “Film i novi digitalni mediji u nastavi vjeronauka”naslovna je tema Katehetske ljetne škole za vjeroučitelje i vjeroučiteljice u srednjim školama koja je započela u četvrtak, 21. kolovoza u Nadbiskupijskom pastoralnom institutu u Zagrebu. Dvodnevni stručni skup nastavnika vjeronauka organizira Nacionalni katehetski ured Hrvatske biskupske konferencije u suradnji s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta i Agencijom za odgoj i obrazovanje, a sastoji se od četiri plenarna predavanja te tri radionice. Na svečanosti otvaranja rada Katehetske ljetne škole bili su nazočni đakovačko-osječki nadbiskup dr. Đuro Hranić, predsjednik Vijeća HBK-a za katehizaciju i novu evangelizaciju, pomoćni zagrebački biskup dr. Valentin Pozaić, ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović te predstavnik Ministarstva Ivan Milanović Litre. Svi su oni uputili riječi dobrodošlice 150 vjeroučitelja pristiglih iz cijele Hrvatske te zaželjeli plodan i uspješan rad.
“Sam izbor teme poručuje da čak i ono što nije naporno i zamorno, nego je zanimljivo, zabavno i ugodno također može biti itekako poučno, motivirajuće za daljnji rad, kreativnost te produbljenje i proširenje vlastitih shvaćanja i znanja”, kazao je otvarajući stručni skup nadbiskup Hranić i zahvalio vjeroučiteljima jer su svjesni važnosti vlastitoga permanentnog obrazovanja te rado prihvaćaju ponudu teološko-katehetske i duhovne trajne formacije, koja im pomaže u kvalitetnijem izvođenju nastave i programa katoličkog vjeronauka u školama u kojima predaju.
O organizaciji rada škole prije plenarnih predavanje progovorila je voditeljica povjerenstva Katehetske škole dr. Thea Filipović iznijevši ciljeve ovogodišnje škole: uočavanje potrebe trajne izobrazbe za medije, vrednovanje važnost korištenja medija u odgojno-obrazovnom procesu, izgradnja kriterija za kritičko vrednovanje i uporabu medija, uočavanje utjecaja medija na učenike, analiza odabranih filmova u kontekstu ciljeva vjeronaučne nastave. Pozdravne riječi uputio je i predstojnik Nacionalnog katehetskog ureda HBK-a dr. Ivica Pažin te mr. Gordana Barudžija, viša savjetnica za vjeronauk iz Agencije za odgoj i obrazovanje.
“Promišljanja o filozofiji medija” bio je naslov prvog predavanja dr. Seada Alića, kojim je započet radni dio skupa. Razumijevanje medija složen je i težak zadatak, a smisao filozofije medija više je od znanja kako ih koristiti, ona ulazi u bit svakog posredovanja koje omogućuje promišljanje o aktualnoj svijesti današnjice, kazao je predavač i poručio da filozofija medija ne može, ne smije i neće zanemariti nuđenje odgovora prirode same na pitanja do kojih čovjek prispije. Drugo plenarno predavanje “Medijska kultura: odgoj i obrazovanje u svijetu medija i za svijet medija” održao je dr. Danijel Labaš u kojem je ponudio odgovor zašto bi u škole trebalo uvesti medijski odgoj te što se time može polučiti.
Popodnevni dio prvoga dana programa bio je rezerviran za rad u radionicama. Skupinu “Mogućnosti upotrebe digitalnih medija u nastavi vjeronauka” vodili su Lana Ciboci i Ivan Uldrijan, Jeronim Ban i Mare Kobić animirali su radionicu “Stvaranje filmskog sinopsisa” dok su Ksenija i Ivan Miškulin govorili o “Radu s filmom u nastavi vjeronauka”.
Drugi, zaključni dan Katehetske ljetne škole za vjeroučitelje i vjeroučiteljice u srednjim školama, u petak 22. kolovoza počeo je euharistijskim slavljem koje je u crkvi Pohoda Blažene Djevice Marije na zagrebačkom Dolcu predvodio đakovačko-osječki nadbiskup i predsjednik Vijeća HBK-a za katehizaciju i novu evangelizaciju Đuro Hranić, a završio zaključnom riječi i raspravom vjeroučitelja o aktualnim izazovima i problemima s kojima se susreću u radu u svojim školama. U radnom dijelu održana su dva predavanja te radionice po skupinama koje je objedinila tema “Film i novi digitalni mediji u nastavi vjeronauka”.
“Film kao sedma umjetnost” naslov je izlaganja Tomislava Čegira koji je vjeroučiteljima okupljenima u Nadbiskupijskom pastoralnom institutu govorio o nastanku i razvoju filma, osnovama filmskog jezika, upoznao ih s filmskim vrstama, rodovima i žanrovima te im ponudio kriterije za vrednovanje filma. “Razni su kriteriji vrednovanja filma, prije svega se razmatraju kvalitete sastavnica filmskog jezika, režije, scenarija, glume, filmske fotografije, estetske i kontekstualne vrijednosti, ali mogućnosti su vrednovanja širokog raspona”, kazao je Čegir te iznio kratki popis najvažnijih djela biblijsko-kršćanske tematike.