OSIJEK (TU) – „Žena u Crkvi“ bila je tema trećega Adventskog susreta u organizaciji Udruge katoličkih intelektualaca i Kluba knjižare Nova, održanoga 14. prosinca u osječkoj Knjižari Nova. Gošće susreta bile su s. Veronika Mila Popić i s. Blanka Vrdoljak, članice Družbe sestara milosrdnica sv. Vinka Paulskog.
Sestra Veronika ugledna je povjesničarka s doktoratom znanosti iz područja novije hrvatske povijesti, kroatistica i anglistica, autorica monografije Sestra Žarka Ivasić – mučenica svoga zvanja, niza znanstvenih, stručnih i publicističkih radova te prijevoda s engleskog jezika, zaposlena na Salezijanskoj klasičnoj gimnaziji u Rijeci, a odnedavno i voditeljica hrvatskog ogranka međunarodne karitativne vinkovske organizacije Depaul International. S. Blanka predstojnica je sestarske zajednice u samostanu sv. Vinka u Rijeci i nositeljica mnogih odgovornih vodećih dužnosti u Družbi (Poglavarica Delegature Presvetih Srdaca Isusa i Marije – Rim i predstojnica sestarske zajednice u Kući Delegature u Rimu, provincijska poglavarica Provincije Majke Dobroga Savjeta – Rijeka, Prva savjetnica u Vrhovnoj upravi Družbe i zamjenica Vrhovne poglavarice, ravnateljica Internata „Sv. Vinko“ u Samostanu sv. Vinka u Rijeci, od 2013.) i bogatoga duhovnoga iskustva, posebno stečenoga u radu Zajednice „Molitva i riječ“, gdje je stekla mandat za vođenje seminara evangelizacije.
Razgovor je moderirala Ružica Pšihistal u tri tematska bloka: biblijska teologija žene, žena u suvremenosti, ideologije i dostojanstvo žene, a gošće su u razgovornom tonu odgovorile na niz važnih pitanja, zadržavši se posebno na marijanskoj duhovnosti kao trajnim identitetskim uporištem žene i potrebi izgrađenoga integriteta žene koji proizlazi iz odnosa s Bogom. Kada je papa Pavao VI. uvrstio sv. Tereziju Avilsku i sv. Katarinu Sijensku u krug crkvenih naučiteljica bio je to „znak vremena“ i novoga odnosa prema ženi s Drugim vatikanskim saborom, kazala je s. Blanka, čiji će se puni plodovi ostvarivati u pontifikatu svetoga Ivana Pavla II. i njegovu apostolskom pismu o dostojanstvu žene (Mulieris dignitatem), koje i danas treba čitati s punom pozornošću.
Žena je u kršćanstvu oduvijek čovjek, muškarac i žena imaju jednakost u dostojanstvu i u položaju pred Bogom, oboje su od početka osobe. Stereotip idealne žene koja pod svaku cijenu mora biti privlačna i uspješna i svidjeti se drugima može zaustaviti njezin rast u duhovnosti i ugroziti joj identitet, a prevladavajuće slike žene u medijima, kazala je s. Veronika, niječu njezino dostojanstvo. Pred ženom je zadaća – ni veća ni manja – nego da bude to što jest u komplementarnosti s muškarcem, pred kojim se ne mora dokazivati, natjecati se ili opravdavati. Žaklina Kurmaić