ZAGREB (IKA/TU) – U organizaciji Nacionalnoga katehetskog ureda Hrvatske biskupske konferencije i Agencije za odgoj i obrazovanje Ministarstva znanosti i obrazovanja u Nadbiskupijskom pastoralnom institutu u Zagrebu 21. i 22. kolovoza održava se Katehetska ljetna škola za vjeroučiteljice i vjeroučitelje u srednjim školama s temom „Obnova Crkve i nasljedovanje Krista”.
Otvarajući školu, predsjednik Vijeća Hrvatske biskupske konferencije za katehizaciju i novu evangelizaciju đakovačko-osječki nadbiskup Đuro Hranić istaknuo je da je temu škole sugerirala 500. obljetnica Reformacije. Podsjetio je kako je ta obljetnica u kršćanskim Crkvama nametnula pitanje „slaviti ili žaliti”, te je naglasio kako su oni koji su razmišljali kako impostirati ovu godinu došli su do zaključka „da se ova godina ne bi smjela pretvoriti u ring u kojemu jedni druge podsjećamo na njihove grijehe i gdje druge svojim teološkim umovanjem još jednom nastojimo dotući i poraziti kako oni nisu u pravu”.
Polazeći od činjenice izrečene na Drugome vatikanskom saboru kako „biti Kristov učenik znači težiti i poraditi na jedinstvu Crkava”, a onda je i obljetnica Reformacije dobra prigoda za nas koji predajemo vjeronauk u školi da autokritički reflektiramo svatko nad sobom, nad vlastitim doprinosom crkvenom raskolu koji se dogodio, nad štetom i zlom koje nismo uzrokovali i nanijeli drugome, nego ponajprije sebi i da je obnova crkvenoga zajedništva nešto što je u interesu svih nas i u interesu ostvarenja našega zajedničkog kršćanskog poslanja u svijetu”. Na tom tragu „i ovom katehetskom školom želi se pridonijeti razumijevanju onoga što se dogodilo, a onda i preporodu jedne, svete, katoličke, odnosno sveopće i apostolske Crkve”.
Kao predsjednik Vijeća za katehizaciju i novu evangelizaciju nadbiskup Hranić zahvalio je sudionicima škole što „svojom vjernošću Kristu i nasljedovanjem njega žele pridonositi jedinstvu Crkve, i što po svom radu i svom svjedočanstvu žele poraditi sa svoje strane i odgajati mlade generacije da razumiju druge, da nauče više dijalogizirati i nauče poštovati i izgrađivati vlastiti identitet, ali pritom ne prezirati druge, već se osposobiti i dijalogizirati i prepoznavati bogatstvo koje drugi sa sobom nose, te dopustiti da nas taj drugi obogati onim što on nosi, a ne da ga doživljavam kao ugrozu koja mi prijeti.”
Pozdravljajući sudionike škole, ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje Jadranka Pečenković Žarković u osvrtu na temu naglasila je kako se time daje doprinos širenju duha ekumenizma, otvorenosti i slobode. „Kroz kritičko promišljanje o reformaciji kao povijesnoj činjenici, ali i pokazatelju čovjekove težnje za propitkivanjem vlastitih stavova, pomažete učenicima razvijati kritički sustav pomoću kojega mogu promicati otvorenost i slobodu u različitim situacijama njihova mladenačkog života”. Ponovno je istaknula važnost katoličkog vjeronauka za školu, kao javnu i društvenu ustanovu. „Upravo vi, vjeroučitelji i vjeroučiteljice, pridonosite razvoju velikoga broja srednjoškolaca. Da bi vaš rad bio što kvalitetniji, Agencija za odgoj i obrazovanje u suradnji s NKU priprema za vas stručna usavršavanja kojima vas se u profesionalnom smislu želi osnažiti”.
Uvod u sam rad škole, dala je voditeljica povjerenstva Katehetske škole izv. prof. dr. Ana s. Thea Filipović. „Temom se želio staviti naglasak na obnovu Crkve i nasljedovanje Krista što je izvorna nakana Reformacije u čiji su se tijek upleli drugi politički, kulturološki i dr. čimbenici”. Istaknula je kako je pristup temi i s katoličkog, ali i protestantskog gledišta, pa je tako kao predavačica uključena doc. dr. Lidija Matošević s Teološkog fakulteta Matija Vlačić Ilirik, kao i dvije voditeljice radionica iz Evangeličke Crkve, te je izrazila nadu da će to svima biti veliko obogaćenje.
U prijepodnevnom dijelu predavanje „Lik i djelo Martina Luthera – Katolički pogled kroz povijest i danas” održao je dr. Daniel Patafta, a doc. dr. Lidija Matošević „500 godina reformacije kao poticaj obnovi i zbližavanju Crkava”.