OSIJEK (TU) – „Dramske igre, vježbe i tehnike u nastavi vjeronauka“ bila je tema stručnog skupa za vjeroučitelje mentore i savjetnike na području Đakovačko-osječke metropolije koji će ovoga proljeća biti voditelji pedagoških radionica na stručnim skupovima za sve vjeroučitelje metropolije. Stručni skup održan je 12. siječnja u pastoralnim prostorima Vikarijata u Osijeku, a dijelu skupa nazočio je i đakovačko-osječki nadbiskup Đuro Hranić.
Uvodne pozdrave uputile su organizatorice i voditeljice stručnog skupa predstojnica Katehetskog ureda dr.sc. Teuta Rezo i viša savjetnica za vjeronauk pri Agenciji za odgoj i obrazovanje Ankica Mlinarić, dipl. teolog. Interaktivno predavanje i tri pedagoške radionice održale su vjeroučiteljice Varaždinske biskupije iz OŠ „Ivan Sakcinski“, Ivanec – Nataša Roginek, magistra religiozne pedagogije i katehetike, savjetnica u zvanju, dramska pedagoginja te Silvija Čavlek, mr. theol., mentorica u zvanju.
Dramski odgoj kao oblik učenja i poučavanja kroz dramsko iskustvo bila je tema prvog predavanja. Naglašeno je da je dramski odgoj oblik učenja i poučavanja dramskim iskustvom, odnosno dramskom igrom, a dramska igra osnovni je oblik provođenja dramskog odgoja. Predavačice su posebno istaknule da u nastavi vjeronauka svaka dramska igra treba imati svoju svrhu. Dramski odgoj priprema i odgaja za život te je namijenjen svoj djeci osnovnoškolskog i srednjoškolskog uzrasta. Kod vjeroučitelja često se javljaju tri problema vezana uz održavanje dramskih igara za vrijeme nastavnog sata: briga da se ne izgubi sat ili dio sata, „vesela gužva“ za vrijeme igre na satu i kako naučiti dramsku metodu. Stoga su voditeljice na primjeru nekoliko dramskih igara („Padajući broj“, „Spori čovjek“, „Vrući stolac“ i dr.) pokazale kako se učenici mogu međusobno upoznati i bolje koncentrirati prije zahtjevnog rada.
U drugom dijelu predavanja voditeljice su pokazale dramsko-pedagoške tehnike implementirane u vjeronaučne sadržaje na primjeru evanđeoskog ulomka o susretu Isusa i Zakeja. Pojasnile su dramsku tehniku „Tunel savjesti“ pogodnu za karakterizaciju glavnog lika u biblijskim pričama. Uslijedila je pedagoška radionica na temu ulomka Isus i preljubnica pri kojoj su vjeroučitelji imali priliku sudjelovati u dramskoj tehnici „Zamrznuti prizori“. Ova tehnika idealna je za prikazivanje odnosa među likovima te uprizorenje vremena i tijeka događaja.
U trećem dijelu, na primjeru evanđeoskog ulomka o Milosrdnom Samarijancu, vjeroučiteljima je pokazano kako dramatizirati biblijsku priču. Koristili su dramsku tehniku „Improvizacije ili stvaranja u hodu“, idealnu za kreativan rad na biblijskim tekstovima u karakterizaciji biblijskih likova. Naučili su kako improvizacija razvija sposobnost govora, pantomime, geste i izražavanja osjećaja, razvija toleranciju i razumijevanje, poštovanje i empatiju te potiče maštu.
Na kraju predavanja osuvremenjena biblijska priča o Milosrdnom Samarijancu dramatizirana je prema sastavnicama forum–kazališta u srednjoškolskoj nastavi vjeronauka, a sudionici skupa odigrali su vježbu „vrući stolac“ sa svim likovima iz priče. Na završetku skupa je uslijedio dogovor i preuzimanje potrebnih materijala za osmišljavanje pokaznih radionica koje će sudionici održati na proljetnim skupovima. Josip Džakula