Okružnica o nacionalnom hodočašću u Rim

Hrvatski biskupi su u povodu Jubilejske 2025. godine pozvali vjernike da se u što većem broju odazovu na nacionalno hodočašće u Rim od 5. do 11. listopada 2025. godine. U vidu priprave i organizacije hodočašća vjernika iz naše Đakovačko-osječke nadbiskupije imenovano je prigodno Nadbiskupijsko povjerenstvo koje je poduzelo potrebne i za sada moguće korake u pripravi hodočašća.

Smještaj. U suradnji s ovlaštenom agencijom rezervirano je 1000 kreveta (većinom dvokrevetnih soba) u hotelima u blizini Rima. Naime, zbog visokih cijena, a vodeći brigu o materijalnom stanju naših vjernika, bili smo prisiljeni rezervirati smještaj u hotelima u neposrednoj blizini rimskog prstena, a koji su udaljeni od samog središta Rima i Vatikana oko sat i pol vožnje te na to treba pripaziti prilikom jutarnjih polazaka iz hotela.

Prijevoznik. Dogovoreno je da će 20 autobusa osigurati prijevoznička tvrtka Čazmatrans i da autobusi moraju biti udobni i prilagođeni ovakvom putovanju. Našim hodočasnicima pridružit će se i dva autobusa hodočasnika iz Srijemske biskupije te je i za njih osiguran smještaj i prijevoz.

Cijena. Cijena putovanja koja uključuje četiri noćenja s doručkom i večerom, troškove prijevoza te potrebne ulaznice iznosi 650,00 . Važno je, stoga, upozoriti vjernike da troškove ručka tijekom tri dana boravka u Rimu, kao i doručka i ručka u ponedjeljak u Asizu te ručka i večere u petak u Padovi moraju snositi sami. U programu hodočašća bit će predviđeno vrijeme za ručak, vodeći računa o blizini dostupnih barova i restorana. Dosadašnje iskustvo govori da to nije za naše vjernike prevelik problem, ali iziskuje između 100,00 i 150,00 € dodatnih troškova.

Polazak. Važno je naglasiti da polazimo iz jednog mjesta u pojedinom dekanatu u nedjelju, 5. listopada u 19.00 sati te da stižemo u Asiz u jutarnjim satima, u ponedjeljak, 6. listopada. Na žalost, zbog novih (strogih) propisa i uvođenja digitalnih tahografa nismo u mogućnosti organizirati polazak iz svake pojedine župe jer imamo obvezu za dvadeset sati stići do Rima, najkasnije u ponedjeljak do 16 sati. Zato vjernici moraju doći na jedno mjesto u dekanatu iz kojeg se polazi. Kada se vidi iz koje župe polazi najveći broj hodočasnika, tada će se odrediti mjesto zajedničkog polaska za taj dekanat.

Program hodočašća i vodiči. Cjelovit program hodočašća bit će naknadno dostavljen jer još nisu dogovorene, na nacionalnoj razini, zajedničke svete mise u rimskim bazilikama. Ukoliko, zbog sigurnosnih razloga, to neće biti moguće (jer bazilike primaju samo određen, manji broj vjernika), tada ćemo slaviti svete mise na nadbiskupijskoj razini u nama značajnim bazilikama. Stoga, osim našeg nadbiskupijskog programa u Asizu i u povratku u Padovi, za sada je sigurno da će svi hodočasnici iz Hrvatske nazočiti općoj audijenciji pape Franje u srijedu, 8. listopada 2025. Bilo bi lijepo vidjeti naše hodočasnike u narodnoj nošnji te potičemo, ukoliko je moguće, da je dio hodočasnika ponese sa sobom. Vjernicima se također može reći da je predviđen pohod četirima velikim bazilikama, Papinskom zavodu sv. Jeronima, crkvama u kojima se nalaze relikvije srijemskih mučenika kao i samostanu u kojem je preminuo sveti Ćiril te bazilici Sv. Klementa rimskog u kojoj je pokopan. Predviđen je i obilazak važnijih povijesno-kulturnih mjesta i rimskih fontana te pohod grobu bosanske kraljice Katarine Kosače – Kotromanović. 

Svaki autobus imat će svoga vodiča po Rimu, koji će biti detaljno upoznat s programom pojedinog hodočasničkog dana. Dvanaest vodiča putuje s hodočasnicima u Rim te za njih treba predvidjeti mjesto u autobusu, a osam vodiča dočekat će hodočasnike u Rimu. Svaki hodočasnik dobit će prigodni hodočasnički vodič u kojemu će biti osnovne informacije o pojedinim bazilikama i svetim mjestima, prigodni liturgijski vodič, cjeloviti program hodočašća te popis hotela s važnijim telefonskim brojevima za slučaj da se netko izgubi.

Prijava za hodočašće. Zainteresirani vjernici trebaju se za sudjelovanje na hodočašću prijaviti u župni ured (ili svome redovničkome poglavaru, ukoliko redovnička zajednica želi organizirati skupinu svojih članova kao hodočasnika). Radi lakše komunikacije, za svaki dekanat dogovoren je koordinator, koji će biti u dogovoru sa župnicima u dekanatu i župnici s njime. Svaki župnik treba do konca siječnja 2025. dostaviti dekanatskom koordinatoru: ime i prezime hodočasnika, broj osobne iskaznice svakog hodočasnika s naznačenim datumom isteka osobne iskaznice te prvu ratu uplate troškova hodočašća u visini od 150,00 €. Taj je novac bespovratan ukoliko netko odustane od hodočašća. No, bit će moguće (vjerojatno do konca kolovoza) umjesto jednoga spriječenoga hodočasnika dekanatskom povjereniku prijaviti drugoga. Druga rata u iznosu od 250 eura treba biti uplaćena do 1. travnja, a treća rata u iznosu od 250 eura do 1. srpnja 2025. godine. Dekanatski koordinator će novčana sredstva dostaviti Nadbiskupijskom ekonomatu u Đakovu, a popis putnika Nadbiskupijskom povjerenstvu. U slučaju opravdanog otkazivanja putovanja, moguće je da putnička agencija vrati uplaćeni iznos do 500,00 €.

Dekanatski povjerenici za hodočašće. Povjerenici za pojedini dekanat su sljedeći svećenici:

  1. Baranjski dekanat: Dejan Henčić
  2. Čepinski dekanat: Ivica Zrno
  3. Donjomiholjački dekanat: Zlatko Hnatešin
  4. Drenovački dekanat: Željko Šimić
  5. Đakovački dekanat: Nikola Kaurin
  6. Garčinski dekanat: Ivan Stipić
  7. Osječki istočni dekanat: Josip Brnjić
  8. Osječki zapadni dekanat: Mario Žigman
  9. Otočki dekanat: Petar Maskaljević
  10. Sibinjski dekanat: Marko Martić
  11. Slavonskobrodski dekanat: Domagoj Lacković
  12. Valpovački dekanat: Robert Almaši
  13. Velikokopanički dekanat: Drago Marković
  14. Vinkovački dekanat: Krešimir Šaf
  15. Vukovarski dekanat: Zvonimir Martinović
  16. Županjski dekanat: Robert Jugović

Iskustvo blizine Emanuela – Boga s nama i obilje darova oprosne milosti pratilo nas u sve dane Jubilejske 2025. godine.

Okružnicu je moguće preuzeti OVDJE!