 
 ĐAKOVO (TU) – U Dvorani biskupa Antuna Mandića na KBF-u Đakovo održan je 28. svibnja 2016. znanstveni skup u okviru 14. Strossmayerovih dana na temu „Strossmayer i kazališna umjetnost i Strossmayer kao inspiracija“. Znanstveni skup započeo je kazališnom predstavom Umjetničke akademije u Osijeku tijekom koje su izvođači izvedbom i kostimografijom približili prisutnima Strossmayerov život i djelovanje. Pozdravni govor održala je doc. dr. Suzana Vuletić koja je uime KBF-a u Đakovu izrazila srdačnu dobrodošlicu gostima Akademije i prisutnima te ujedno zahvalila svim sudionicima i organizatorima Strossmayerovih dana.
ĐAKOVO (TU) – U Dvorani biskupa Antuna Mandića na KBF-u Đakovo održan je 28. svibnja 2016. znanstveni skup u okviru 14. Strossmayerovih dana na temu „Strossmayer i kazališna umjetnost i Strossmayer kao inspiracija“. Znanstveni skup započeo je kazališnom predstavom Umjetničke akademije u Osijeku tijekom koje su izvođači izvedbom i kostimografijom približili prisutnima Strossmayerov život i djelovanje. Pozdravni govor održala je doc. dr. Suzana Vuletić koja je uime KBF-a u Đakovu izrazila srdačnu dobrodošlicu gostima Akademije i prisutnima te ujedno zahvalila svim sudionicima i organizatorima Strossmayerovih dana.
  Prvo predavanje održao je prof. art Robert Raponja na temu „Strossmayer kao inspiracija“. Istaknuo je da je Strossmayer posebice naglašavao važnost obrazovanja, a svoje zamisli je i aktualizirao u vidu osnivanja Sveučilišta i drugih obrazovnih institucija. Istaknuo je kako bi život, djelo i lik biskupa Strossmayera trebao potaknuti i ostale dramske pisce na pisanje scenarija, kako bi se osvijestila važnost Strossmayera za hrvatski narod. Profesor Raponja  osvrnuo se i na osmišljenu dramsku situaciju, zasnovanu na citatima iz biskupovih pisama, a koja je doista bila dostatna za određenje karaktera velikana kao što je Strossmayer.
Prvo predavanje održao je prof. art Robert Raponja na temu „Strossmayer kao inspiracija“. Istaknuo je da je Strossmayer posebice naglašavao važnost obrazovanja, a svoje zamisli je i aktualizirao u vidu osnivanja Sveučilišta i drugih obrazovnih institucija. Istaknuo je kako bi život, djelo i lik biskupa Strossmayera trebao potaknuti i ostale dramske pisce na pisanje scenarija, kako bi se osvijestila važnost Strossmayera za hrvatski narod. Profesor Raponja  osvrnuo se i na osmišljenu dramsku situaciju, zasnovanu na citatima iz biskupovih pisama, a koja je doista bila dostatna za određenje karaktera velikana kao što je Strossmayer.
 Sljedeće predavanje na temu „Interpretacija pisanog teksta – pisma biskupa Strossmayera“ održala je prof. art Tatjana Bertok – Zupković, članica drame HNK u Osijeku. U svom predavanju govorila je o korespondenciji između biskupa Strossmayera i Franje Račkoga, Strossmayerovog bliskog prijatelja i suradnika. Naglasila je arhaičnost jezika u samim pismima te njihove diskusije u kojima su dvojica prijatelja obuhvatila široki opseg kulturnih, političkih i teoloških aspekata.
Sljedeće predavanje na temu „Interpretacija pisanog teksta – pisma biskupa Strossmayera“ održala je prof. art Tatjana Bertok – Zupković, članica drame HNK u Osijeku. U svom predavanju govorila je o korespondenciji između biskupa Strossmayera i Franje Račkoga, Strossmayerovog bliskog prijatelja i suradnika. Naglasila je arhaičnost jezika u samim pismima te njihove diskusije u kojima su dvojica prijatelja obuhvatila široki opseg kulturnih, političkih i teoloških aspekata.
 Posljednje predavanje znanstvenog skupa održala je Mirna Sabljar s Odsjeka za glazbenu umjetnost u Osijeku, na temu „Glazba i glazbenici u pismima biskupa Strossmayera“. Osvrnula se na odnos biskupa Strosmayera prema glazbenoj umjetnosti. Zatim je predstavila izvore u kojima se nalazio Strossmayerov stav prema glazbi, a to su bile tri korespondencije, u kojima je poseban naglasak stavljen na onu između Kuhača i Strossmayera. U samim korespondencijama pokazala se biskupova iznimna briga za glazbu, a posebice za njene izvođače. Nakon predavanja uslijedila je plodna rasprava. S. Bradarić/K. Japarić
Posljednje predavanje znanstvenog skupa održala je Mirna Sabljar s Odsjeka za glazbenu umjetnost u Osijeku, na temu „Glazba i glazbenici u pismima biskupa Strossmayera“. Osvrnula se na odnos biskupa Strosmayera prema glazbenoj umjetnosti. Zatim je predstavila izvore u kojima se nalazio Strossmayerov stav prema glazbi, a to su bile tri korespondencije, u kojima je poseban naglasak stavljen na onu između Kuhača i Strossmayera. U samim korespondencijama pokazala se biskupova iznimna briga za glazbu, a posebice za njene izvođače. Nakon predavanja uslijedila je plodna rasprava. S. Bradarić/K. Japarić


 
	 
	 
	 
	 
		
		
		 
		
		
		 
		
		
		 
		
		
		 
		
		
		 
		
		
		 
		
		
		 
		
		
		 
		
		
		 
		
		
		 
	 
	 
	 
	 
	 
	