ZAGREB (IKA) – Katehetska ljetna škola za vjeroučiteljice i vjeroučitelje u srednjim školama započela je u ponedjeljak, 28. kolovoza, u Nadbiskupijskom pastoralnom institutu u Zagrebu na temu “Vjera i vizualna umjetnost u školskom vjeronauku: Otkrivati put ljepote”. U uvodnom dijelu prisutnima se obratio predsjednik Vijeća Hrvatske biskupske konferencije za katehizaciju i novu evangelizaciju đakovačko-osječki nadbiskup Đuro Hranić koji je istaknuo važnost stalnog obrazovanja vjeroučitelja za njihov predaniji rad u školama.
Nadbiskup Hranić naglasio je kako je svijet u kojem živimo, a s tim i naša svakodnevica, ispunjena mnogobrojnim obavezama i stalnim pozivima brzoga rješavanja različitih zadaća, može se učiniti bezbojnom stvarnošću, koja ne ostavlja prostora i vremena za zadivljenost i čuđenje upravo nad svakodnevicom u kojoj živimo. No, kako je nadodao samo trenutak hrabrosti, kratki pogled u svijet oko nas, omogućit će da se uoči kako i najbezbojniji život vrvi simbolima i da “najrealističniji” čovjek živi od slika.
“Tako je danas, a tako je bilo i kroz čitavu povijest čovječanstva. Ne čudi stoga, što je Crkva, kako će reći papa Benedikt XVI., ‘spoznala vrijednost umjetnosti te je mudro učinila kada je njezine različite izražajne oblike koristila za naviještanje nepromjenjive poruke otkupljenja’. Taj put, kako ga je on nazvao ‘put ljepote’, ‘vodi nas prema tome da dokučimo beskonačno u konačnome, sveukupno u djelomičnom, Boga u povijesti čovječanstva’ (Govor umjetnicima, 21. studeni 2009.).”
Naglasio je kako najnoviji “Direktorij za katehezu” ide i korak dalje te proglašava “via pulchritudinis”, “put ljepote”, kao jedan od važnih izvora kateheze, a tim i vjeronauka u školi.
“Tako će reći: ‘Put evangelizacije je put lijepoga te je stoga svaki oblik ljepote izvor kateheze’ (br. 109.) te promišljajući o vizualnoj umjetnosti, točnije o slikama, nadodaje: ‘Ako su autentične, slike kršćanske umjetnosti pogoduju osjećajima da je Gospodin u Crkvi i povijesti živ, da je tu prisutan – posadašnjen i da djeluje. Zbog toga su slike istinski govor vjere’ (br. 209.). Doista, samo onaj može čuti nijemi govor slike, koji je slikom iznutra dotaknut. I samo taj je u stanju, na temelju slušanja takvog govora, iznalaziti novi govor prispodoba, na koji nas pozivaju najnoviji suvremeni katehetski, ali i drugi pastoralni dokumenti.”
Između ostalog, nadbiskup Đuro Hranić naglasio je kako je vjeronauk u školi postao nezaobilazni element cjelovitoga odgoja i obrazovanja u osnovnim i srednjim školama.
“Eksperimentalni programi, koji su najavljeni te koji nas očekuju u novoj školskoj godini, a odnose se najprije na provođenje eksperimentalnoga programa i predmeta ‘Svijet i ja’, zamišljenog kao alternativnog predmeta vjeronauku u osnovnoj školi, te eksperimentalni programi, vezani uz cjelodnevnu nastavu, neka nam budu poziv za još kvalitetniji pristup radu i svjedočenju kršćanske vjere na mjestima, na kojima se nalazimo. Vi, koji ste često ‘teološki pioniri’ kršćanske poruke djeci i mladima, zajedno sa svima nama, pozvani ste ne samo otkrivati putove ljepote kao nove načine evangelizacije i kateheze, nego tražiti mogućnosti sudjelovanja i u eksperimentalnim programima, na poseban način u okviru cjelovite nastave, koja i nama otvara prostore nove i drukčije blizine učenicima te svima, koji su odgovorni za cjeloviti rast i razvoj djece i mladih.”
Katehetsku ljetnu školu koja traje do utorka, 29. kolovoza, organizirao je Nacionalni katehetski ured HBK u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje RH.
Informativna katolička agencija