Na Ovčari proslavljena svetkovina Božjeg milosrđa

ĐAKOVO / OVČARA (TU) – U prostoru Duhovnog centra Božjeg milosrđa na Ovčari nedaleko Đakova, u nedjelju 3. travnja 2016. svečano je proslavljena svetkovina Božanskog milosrđa. Susret je započeo pobožnošću krunice i litanija Božanskom milosrđu, a središnji dio susreta, svečano euharistijsko slavlje, u zajedništvu s upraviteljem Duhovnog centra, vlč. Mirom Tomasom i dr. sc. Stanislavom Šotom te oko 2000 vjernika iz cijele Đakovačko-osječke nadbiskupije, ali i drugih hrvatskih župa, predvodio je nadbiskup đakovačko-osječki u miru mons. dr. Marin Srakić.

Podsjetivši kako se ovo slavlje održava na Nedjelju Božjeg milosrđa, u Izvanrednoj godini jubileja milosrđa, nadbiskup je u propovijedi istaknuo kako je Otac nebeski, kojega su zazvali u misnoj molitvi zazivom ‘Bože vječnog milosrđa’, više puta i na više načina pokazao svoje milosrđe. Osvrnuo se na odlomak Evanđelja, koji je okupljene odveo u Dvoranu posljednje večere u kojoj su se nalazili apostoli, očajni zbog onoga što se njihovom Učitelju dogodilo prije tri dana. U njihovu neizvjesnost došao je Isus, stao u sredinu i prijateljski rekao: „Shalom! – Mir vama!“

„Veoma je značajna činjenica da je Gospodin Isus potvrdio svoju poruku mira pokazujući rane na rukama i na boku, jer je time dao do znanja da se vazmeno otajstvo ne sastoji samo od otajstva njegova uskrsnuća, nego i od otajstva njegove muke i smrti. Tako cijelo bogoslužje nije puka prisutnost Krista, nego aktivna i snažna prisutnost Krista Uskrslog koji pokazuje znakove svoje žrtve, rane na rukama i na boku. Upravo tom zgodom Isus je ustanovio sakrament pomirenja. Taj sakrament je u prvom redu proglašenje vazmenog otajstva i onima koji navještaju, tj. svećenicima i onima koji ga primaju, tj. pokornicima. Po ispovjedniku, Krist ponovno proglašava Božji mir objavljujući da su nam njegove rane stekle taj mir i pomirenje. U vrhunskom času povijesti spasenja, na Kalvariji, Krist je nadišao sve granice vremena i prihvatio na sebe sve grijehe ljudskog roda: prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Sada, u sakramentu pokore, on ponovno nadilazi te granice da bi primijenio spasiteljsko djelo Križa i uskrsnuća na pokornika“, istaknuo je nadbiskup u propovijedi.

Potom je govorio o ispovjedniku kao navjestitelju Kristove ljubavi, rekavši kako Gospodin traži od svojih apostola, svećenika, ispovjednika da budu navjestitelji milosrđa, ‘slika nebeskog Oca’ te kako je nužno da svaki ispovjednik shvati srž Kristovih riječi: ‘Kao što je Otac poslao mene, tako i ja šaljem vas’; i ‘Bog je tako ljubio svijet te je dao svoga Sina Jedinorođenca’. „On nije došao na svijet da prvenstveno nadoknadi božanskoj pravdi, nego da mi možemo spoznati i uroniti u tajnu milosrdnog Oca“, rekao je nadbiskup, podsjetivši na riječi pape Franje da je milosrđe vrelo radosti, spokoja i mira; da je ono riječ koja otkriva samu tajnu Presvetog Trojstva, krajnji i najviši čin kojim nam Bog izlazi u susret, temeljni zakon koji živi u srcu svake osobe koja iskreno gleda u oči svoje braće i sestara na putu života, most koji spaja Boga i čovjeka, otvarajući naša srca nadi da smo, usprkos našoj grešnosti, zauvijek ljubljeni.

Ističući kako je Gospodin svima htio dati vidljivu sigurnost milosrđa i oproštenja, te je stoga apostolima, a nakon njih njihovim nasljednicima, biskupima i svećenicima dao vlast opraštati grijehe, nadbiskup je tumačio višestruku službu svećenika – ispovjednika, kao evangelizatora, liječnika, učitelja i odgojitelja, otaca, sudaca. Nadalje, nadbiskup je govorio o vazmenom miru kao djelu Duha Svetoga, Duha „koji je prožeo Kristovu ljudsku narav svjetlom njegova božanstva. To je onaj Duh koji je dao Kristu dvostruko poslanje, da bude Vrhovni svećenik i Žrtva. Duh Sveti posvećuje i nas ljude na dvostruko poslanje, da budemo svećenici i žrtve“, istaknuo je.

Na kraju homilije nadbiskup je rekao kako u slavlju sakramenta ispovijedi nisu najvažniji ni pokajanje ni odluka, ni ispit savjesti, ni izvršena pokora, nego Krist, lice Očevoga milosrđa, koji donosi mir, oprašta grijehe i naviješta vazmenu radost. „Svi zajedno, i mi svećenici ispovjednici i oni koji se ispovijedaju, moraju biti potpuno svjesni da je sakrament pomirenja djelotvorno proglašenje Božje riječi. Ne riječi osude, prokletstva, zazivanja paklenske vatre starih vremena, nego zazivanje i proslava Božjeg milosrđa“, zaključio je nadbiskup u propovijedi.

Pozdravnu riječ na kraju misnog slavlja uputio je upravitelj Duhovnog centra na Ovčari, vlč. Miro Tomas, upućujući pozdrav vjernicima koji su se okupili u velikom broju te zahvalivši predvoditelju slavlja, koncelebrantima i brojnim svećenicima koji su satima ispovijedali okupljene vjernike. Također je zahvalio Mješovitom katedralnom zboru koji je animirao misno slavlje. Nakon misnog slavlja vjernici su ostali na klanjanju pred Oltarskim Sakramentom, koje je animirao vlč. Ivan Tutiš, trajni đakon, uz pjevanje Katedralnog zbora.

A. Banović