OSIJEK (TU) – Korizmeni koncert „Stabat Mater Dolorosa“ u izvedbi solista i gudačkog orkestra Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku održan je 31. ožujka 2021. u osječkoj župnoj crkvi Uzvišenja sv. Križa. Nakon večernje mise i dobrodošlice retfalačkog župnika Ivice Martića, koncertni je repertoar otvorio tenor Igor Krišto otpjevavši „Pieta signore“ skladatelja Alessandra Stradelle uz pratnju jedanaest gudača i ravnanje dirigenta Filipa Pavišića.
Duhovni glazbeni ugođaj nastavila je sopranistica Katarina Toplek izvevši „Cum dederit“ Antonia Vivaldija, a bariton Leon Košavić otpjevao je dvije kompozicije skladatelja baroknoga razdoblja Johanna Sebastiana Bacha (ariju iz Matejeve Pasije „Mache dich mein Herze“ te BWV 56 kantatu „Ich will den Kreuzstab gerne trage“).
Pučku pjesmu „Stabat mater“ (hrv. Stala plačuć’ tužna mati), sakralno djelo sastavljeno od dvanaest stavaka koje je skladao Giovanni Battista Pergolesi, otpjevale su u duetu mezzosopranistica Stefany Findrik i sopranistica Katarina Toplek. Veličanstveno glazbeno ostvarenje meditacijski je isprekidano kraćim stankama između stavaka: Stabat Mater Dolorosa (hrv. Stajala je žalosna majka), Cujus animam gementem, O quam tristis et afflicta, Quae moerebat et dolebat, Quis est homo, Vidit suum dulcem natum, Eja mater fons amoris, Fac ut ardeat cor meum, Sancta mater istud agas, Fac ut portem Christi mortem, Inflammatus et accensus, Quando corpus morietur.
Koncert su priredili i uvježbali: koncertni majstor Bela Nagy, mentorica pjevanja Katalin Brunjai-Hihlik i inspicijentica Irena Budak. Jednosatni iznimni kulturni događaj u akustičnoj crkvi održan je uz pridržavanje epidemioloških mjera zbog pandemijskih okolnosti te stoga s manjim brojem slušatelja zaljubljenika u klasičnu, duhovnu glazbu. Nazočni su pljeskom zahvalili sjajnim solistima, gudačkom orkestru i maestru Filipu Pavišiću, koji je uz zahvalni naklon publici znakovito podignuo desnu ruku prema oltaru i križu s Raspetim Isusom. Nevenka Špoljarić