OSIJEK (TU) – U petak, 12. travnja, u do posljednjega mjesta ispunjenoj donjogradskoj župnoj crkvi Zbor mladih Preslavnoga Imena Marijina održao je koncert sakralne glazbe De profundis. Mladi su pjevači uz zborovođu Juru Smajića, kako i sam naziv koncerta govori, zavapili Gospodinu svojim glasovima.
Započevši koncert u samom središtu crkve okupljeni oko zborovođe, gregorijanskim koralom Klanjam ti se smjerno uveli su slušatelje u sat vremena dugu glazbenu meditaciju. Koncertom su se redale najpoznatije skladbe glazbene ostavštine najvećih svjetskih skladatelja: Agnus Dei iz Schubertove Mise u G-duru, Libera me iz Requiema Gabriela Faurea te posebno dojmiljiv i do posljednje note izrađen Ave Verum Corpus W. A. Mozarta.
„Uistinu smo se u potpunosti predali ovome projektu, mukotprno radili i s dubokim poštovanjem spremali te vječne skladbe. Poseban je osjećaj spoznaja da su tisuće pjevača prije vas otpjevale, npr., Mozartov Ave Verum Corpus, a on i danas kada ga izvodite, i dalje budi najponiznije osjećaje u vama. Velika je odgovornost na zborovođi kao sponi između partiture i izvedbe zbora kada priprema skladbe kojima pristupa s najdubljim poštovanjem“, rekao je zborovođa Smajić.
Zasluge su zborovođe uigranost i vokalne vještine zbora koje su došle do izražaja u izmjenjivanju skladbi različitih karaktera i stilskih razdoblja, ugođaja i glazbenih boja. Istaknimo samo dojmljivu mirnoću u izvedbi skladbe Otče naš N. Kedrova nasuprot energičnosti i poletnosti Robinsonovog De Profundis.
Kako je i najavljeno Zboru se kao gošća pridružila i sopranistica Marta Prpić, koja je i otvorila koncert Stradellovim Pieta Signore. Svojim glasom i nenametljivom interpretacijom označila je karakter ovoga konceta: ponizna molitva pretočena u melodiju. Osim Stradelle M. Prpić samostalno je izvela i The Lord’s Prayer američkog skladatelja i pijanista H. A. Malotte. Već nekoliko godina publika može pratiti napredak i razvoj te mlade glazbenice koja je u petak svojim interpretacijama Osijeku donijela dašak najvećih svjetskih koncertnih pozornica.
Uz M. Prpić iz redova PIM-ovaca stala je i mlada Antonija Kurevija te su neodoljivom mirnoćom zajedno donijele Weberov Pie Jesu, dok se mladi tenor Zvonimir Mrčela, također iz zborskih redova, predstavio solističkim dijelom u Schubertovom Agnus Deiu.
PIM-ovci su oduševili publiku izvevši i peti stavak Stabat Mater Karla Jenkinsa – veličanstvenu Sancta Mater, a uz korepetitora Mateja Šibalića i Luku Kolaka na udaraljkama.
„Sancta Mater bila je vrhunac koncerta! Nešto moderniji ritmovi i zanos te skladbe odgovaraju karakteru našega zbora, a budući da to veliko djelo do sada osječka publika nije imala prilike čuti, nadamo se da ćemo Jenkinsov Stabat Mater jednom uspjeti izvesti u cijelosti“, obećava Smajić.
Kako ovo nije prvi korizmeni koncert, već je iza PIM-ovaca nekoliko godina vrlo produktivnoga korizmenog vremena (sjetimo se pet koncertnih izvedaba Barberovog Agnus Deia i Faureovog Requiema uz zbor Opere HNK u Osijeku u 2016. te hrvatsku praizvedbu djela Septem Ultima Verba M. J. Trotte u 2017. uz Akademski pjevački zbor Umjetničke akademije u Osijeku te Akademski pjevački zbor Strossmayer) preč. Ivan Jurić, donjogradski župnik, u svom govoru zahvale iznio je nadu da će koncerti korizmenog programa postati tradicija tog iznimno uspješnog i jednistvenog zbora u našoj nadbiskupiji. Narcisa Bošnjak (Glas Slavonije)