Korizmena duhovna obnova svećenika Đakovačko-osječke nadbiskupije

ĐAKOVO (TU) – Korizmena duhovna obnova svećenika Đakovačko-osječke nadbiskupije održana je u ponedjeljak, 27. veljače 2023. u Metodovoj dvorani u Đakovu. Obnova je započela molitvom srednjeg časa koju je predvodio mo Ivan Andrić. Na obnovi su uz brojne svećenike i redovnike sudjelovala i sva trojica đakovačkih biskupa: mons. Đuro Hranić, nadbiskup, mons. Ivan Ćurić, pomoćni biskup i mons. Marin Srakić, nadbiskup u miru. Voditelj duhovne bio je vlč. dr. Josip Bošnjaković, profesor na KBF-u i voditelj Bračnih i obiteljskih savjetovališta.

Tema obnove bila je „Obilje Litostrotosa“. To je pojam koji nalazimo u Ivanovom evanđelju. Pilat je Isusa prilikom suđenja postavio na pločnik, za što ja naveden grčki pojam Litostrotos i hebrejski Gabbata. Vlč. Bošnjaković je krenuo od činjenice da se ovaj pojam na sličan način koristi u Pjesmi nad Pjesmama u 3. poglavlju. Tamo je opisano prijestolje kralja Salomona koje je načinjeno od srebra, zlata i grimiza, a iznutra je popločeno ljubavlju. To prijestolje je dio svadbene povorke. Vlč. Bošnjaković je tako povezao zaručnika iz Pjesme nad pjesmama s radošću Kristova srca na Veliki Petak.

Dalje je otkrio još dva mjesta na kojima se spominje Litostrotos – Pločnik. Tako je iz izvještaja o Salomonovom posvećenju Hrama u 2 Ljet 7,1-3 izveo pouku o odanosti prvoj ljubavi, ustrajnosti u ulaganju i kad se ne vide plodovi, te o konačnom cilju svećeničkog djelovanja – da možemo na kraju života ponoviti riječi ovoga izvještaja: „vječna je ljubav njegova!“ Litostrotos se još spominje u Est 1,5-8, gdje se prilikom gozbe kralja Ahasvera ponovno nabrajaju grimiz, zlato i srebro. Voditelj duhovne obnove na kraju je zaključio kako na Veliki Petak Isus nije imao srebro, zlato i grimiz, ali je imao prijestolje obilno popločeno ljubavlju.

Nakon razmatranja obilja Litostratosa, slijedilo je pokorničko bogoslužje u kojemu je vlč. Bošnjaković je tumačio evanđelje o Isusovom preobraženju te na osnovnu toga evanđelja izvukao pitanja za ispit savjesti koja se tiču specifično svećeničkoga života i djelovanja. Po završetku pokorničkog bogoslužja uslijedio je križni put i prilika za svetu ispovijed. Antun Nikolić