OSIJEK (TU) – Promišljanjem o Božjem milosrđu, važnoj i snažnoj dimenziji čitavoga kršćanstva, članovi Udruge katoličkih intelektualaca u Osijeku su 5. ožujka u pastoralnoj dvorani Instituta za novu evangelizaciju „Sv. Ivan Pavao II.“, produbljivali osobno iskustvo crkvenosti i pripravljali se za slavlje Uskrsa na korizmenoj duhovnoj obnovi uz vodstvo UKI-jeva duhovnog savjetnika izv. prof. doc. dr. sc. Davora Vukovića.
Nakon uvodne dobrodošlice prof. dr. sc. Ružice Pšihistal, predsjednice UKI-ja, vlč. Vuković je predvodio molitvu i izlagao o Božjem milosrđu. U kontekstu korizme kao „poziva na povratak milosrdnom Ocu“, nakon slušanja odlomka iz Lukina evanđelja o milosrdnom ocu i izgubljenom sinu – slici biti Božjega milosrđa, otvorena je diskusija u kojoj je zaključeno kako iz „iskustva Božjega milosrđa u Starom i Novom zavjetu, ljubavi i Isusova križa proizlazi milosrđe, čisti dar, ali i poziv na nasljedovanje jer smo u svjetlu iskustva vjere pozvani u svakodnevici nasljedovati, naviještati i svjedočiti Božju ljubav i milosrđe, dakle ostvariti sebe u konkretnom naviještanju i činjenju milosrđa“. Duhovna je obnova završila prilikom za svetu ispovijed.
„Božje milosrđe se očituje još od samog stvaranja. Bog stvara jer je dobar, jer želi da stvorenje ima udjela u njegovu bitku, mudrosti i dobroti. Milosrđe Božje proizlazi iz Božje biti: iz njegove dobrote, ljubavi i vjernosti“, uvodno je razložio Vuković podsjetivši na crkvene dokumente i svetopisamske primjere o Božjem milosrđu. „Izabranje Abrahama je čin milosrđa. Bog iskazuje milosrđe čovječanstvu koje ide prema ponoru i postavlja novi početak izabirući jednog čovjeka da bi po njemu svi iznova zadobili milosrđe. Bog se očituje milosrdnim u objavi Mojsiju, a objava milosrđa već je prisutna u objavi Božjeg imena Jahve, što znači da je prisutni i bliski Bog, zainteresiran za nevolju i bijedu svog naroda, Bog koji iskazuje milost i smilovanje… Otac bogat milosrđem, nakon što je objavio milosrđe izabranom narodu, u Isusu u punini objavljuje svoju ljubav i milosrđe prema svim ljudima. Isus iz Nazareta svojim riječima, djelima i cijelom svojom osobom, objavljuje Božje milosrđe, odnosno milosrdnog Oca. Isus Krist utjelovljuje i uosobljuje milosrđe; On je sam, u određenom smislu, milosrđe. Isusov odnos prema ljudima, osobito prema grješnicima, siromašnima, isključenima, bolesnima i onima koji trpe, u znaku je milosrđa. Isus u susretu s ljudima: oprašta, podiže, vraća dostojanstvo, daje novu nadu, sažalijeva, plače i raduje se, pokazuje osjetljivost i suosjećajnost. Vrhunac Isusovih riječi i djela milosrđa – Isusove milosrdne ljubavi, nalazi se u događaju križa. Sve Isusove milosrdne geste, njegove riječi i djela, sav njegov zemaljski život koji je bio ispunjen ljubavlju i milosrđem prema čovjeku, u događaju križa dosižu svoj vrhunac. Križ i Uskrs prihvaćeni u svjetlu vjere pokazuju da je Božja milosrdna ljubav jača i moćnija od zla i grijeha u koji je upleten čovjek“, razložio je među ostalim predvoditelj obnove Vuković.
Ukazao je kako smo pozvani u ovoj prispodobi obnoviti svijest o milosrdnom i dobrom Bogu koji nas neizmjerno ljubi i poput oca uvijek čeka na naš prvi korak, a onda on uzvraća ljubavlju i opraštanjem preko svake ljudske mjere. Pozvani smo i sebe prepoznati u rasipnom i izgubljenom sinu – pozvani smo doći k sebi, sagledati svoj život, svoje dobre i zle strane, ispitati srce i bubrege, vlastitu nutrinu i savjest, te treba li (a uvijek treba) obratiti se i vratiti ocu; pozvani smo sagledati naše ludosti i rasipnosti i obratiti se od svoga zloga puta, načiniti prvi korak. Nevenka Špoljarić