ZAGREB (TU) – Katehetska proljetna škola za vjeroučitelje u osnovnim školama pod nazivom “Stvarati – ostavljati tragove Ljubavi”, koju organiziraju Nacionalni katehetski ured Hrvatske biskupske konferencije, u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje, započela je u četvrtak, 25. travnja u prostorijama Nadbiskupijskog pastoralnog instituta, Kaptol 29, u Zagrebu.
U ime zagrebačkog nadbiskupa kardinala Josipa Bozanića uvodno se prisutnim vjeroučiteljima obratio doc. dr. sc. Denis Barić koji je istaknuo kako svaki vid formacije ima pred sobom čovjeka i njegov napredak.
“Tako i ova Katehetska škola koja je jedna od oblika formacije vjeroučitelja ima za cilj vaš napredak kao i napredak onih kojima ste upućeni, a to su vjeroučenici. Želim da sve što naučite u Katehetskoj proljetnoj školi da bude provedivo u samim školama”, poručio je Barić.
Prema riječima više savjetnice za vjeronauk pri Agenciji za odgoj i obrazovanje mr. sc. Gordane Barudžije, Katehetske škole se organiziraju u cilju pomaganja vjeroučiteljima u nastavi.
“Ovogodišnju Katehetsku proljetnu školu smo naslovili ‘Stvarati – ostavljati tragove Ljubavi’ kao poticaj od vjeroučitelja te zbog svih događaja vezanih uz kurikularnu reformu”, poručila je Barudžija.
Prvo predavanje pod nazivom “Stvaranje i ostvarenost stvaranjem” održao je predstojnik Nacionalnoga katehetskog ureda HBK izv. prof. dr. sc. Ivica Pažin koji se fokusirao na razvijanje kreativnosti u školi, ali i na satu vjeronauka. Vjeruje kako danas vlada potražnja za inovativnošću dok se treba ustredotočiti na različite talente svakog učenika i pritom mu osigurati slobodu (koju učenik može slobodno odabrati, konkretizirati sadržaj s pogledom na vlastitu osobu učenika i njegovu biografiju te omogućiti učeniku vlastiti način kreativnoga izražavanja u riječi, slici, znakovima.
“Uz, dakle, pedagošku argumentaciju, mi smo jedini, koji obrazovanju kakvo jest donosimo i teološku dimenziju, od koje obrazovanje može profilirati i kao ‘religijsko obrazovanje’. Vjeronauk u školi, prema Schweitzeru, cilja na međusobni odnos i rast unutarnjeg i vanjskog čovjeka. Vanjski je čovjek pri tom shvaćen kao antropološka dimenzija čovjeka, koja je pozvana ispuniti društvene zahtjeve, koji ne leže u moći jednoga pojedinca. Unutarnja dimenzija je, pak, ona, koja ‘izmiče’ ovim uvjetovanostima, a upravo to čini učenika pojedincem, individuom, osobom, te ga razlikuje od drugoga.
Teološki je u tom smislu odlučujuće shvatiti da je čovjekova slika proizašla iz slike Božje, što znači da je učenik ‘kompetentan za Boga’, Bogoosposobljen i od Boga obdaren. Vjeronauk, dakle, traga za Bogom u učeniku. Kada tako razumijemo učenika i njegov odnos prema Bogu, tada kreativnost učenika nije samo pronalaženje i ostvarenje novoga iz već postojećeg, nego je – teološki gledano – kreativnost stvarateljska moć čovjeka, koja svoj izvor ima u odnosu Boga prema čovjeku, a ne leži samo u ljudskoj moći”, poručio je izv. prof. dr. sc. Ivica Pažin.
Katehetska proljetna škola za vjeroučitelje u osnovnim školama pod nazivom “Stvarati – ostavljati tragove Ljubavi” održava se tijekom četvrtka i petka 25. i 26. travnja u prostorijama Nadbiskupijskog pastoralnog instituta, Kaptol 29, u Zagrebu. IKA