Film „Dnevnik jednog rata – Vinkovci“ prikazan u Donjem Miholjcu

DONJI MIHOLJAC (TU) – Župa sv. Mihaela arkanđela u Donjem Miholjcu te župnik Josip Antolović i župni vikar Ivan Begović orgnizirali su projekciju dokumentarnog filma „Dnevnik jednog rata – Vinkovci“ scenaristice i redateljice Nade Prkačin. Film je prikazan 13. prosinca 2015. nakon večernje mise u župnoj crkvi. Bila je to ujedno i prigoda da se vjernicima Župe predstavi nova „Laudato“ obiteljska televizija u čijoj produkciji je snimljen ovaj film, a koja će s emitiranjem započeti oko Božića ove godine.

Na početku programa prigodnu riječ uputila je direktorica Laudato televizije Ksenija Abramović. Rekla je da je ova televizija tijekom godine i pol svoga postojanja napravila više dokumentarnih filmova. Za svoj rad dobili su podršku hrvatskih biskupa. Na molbu hrvatskih biskupa američki su biskupi Laudato TV donirali veću donaciju s kojom su mogli započeti sa radom. „Plod toga rada je i ovaj film. Bili smo dužni snimiti ovaj film jer narod koji ne pamti prošlost nema budućnosti. Ponesimo zajedno teški križ jedne nacije jer dok je srca bit će i Kroacije“ rekla je K. Abramović pozvavši prisutne na molitvu za uspješnu budućnost ove televizijske kuće.

Prije projekcije prisutnima se obratio i vlč. Begović, rođeni Vinkovčanin koji je kao jednoipolgodišnjak također podnio križ rata jer je zajedno sa svojom malo starijom sestrom ranjen granatom u svojoj kući i jedva ostao živ. Upoznao je gledatelje sa sadržajem filma rekavši: „Film prati ratne događaje u Vinkovcima i Nuštru od prvog granatiranja 19. srpnja 1991. pa do 15. siječnja 1992. godine. U filmu govore svjedoci velikosrpske agresije – branitelji koji su do tada bili radnici, seljaci, profesori, liječnici učenici, glazbenici… Autentičnost tih dana kamerom su zabilježili amateri i vinkovački fotoreporteri. I Vinkovci poput Vukovara imaju svoje junake. Bolnica udaljena svega 500 metara od prve crte bojišnice dnevno je zbrinjavala više desetaka ranjenih vojnika, ali i civila. Iako je smrti bilo posvuda, u gradu nikada nije nedostajalo kulturnih zbivanja koja su jačala moral i hrabrila vjeru u ostvarenje samostalnosti Hrvatske. Nevjerojatna je činjenica da mnogi dobri dokumentarni filmovi na temu Domovinskog rata nikada nisu dobili zasluženu medijsku pozornost niti ih je šira javnost imala prilike pogledati.“ Vlč. Begović potom je citirao papu emeritusa Benedikta XVI. koji je u enciklici Caritas in veritate rekao da „bez istine, ljubav se srozava na sentimentalnost. Ljubav postaje prazna ljuska koju proizvoljno treba napuniti. U tome je kobna opasnost ljubavi u kulturi bez istine. Ona postaje plijen slučajnih emocija i mišljenja subjekata, zlorabljena i iskrivljena riječ do te mjere da znači suprotno.“ Ni prave ljubavi prema Domovini nema bez istine, rekao je vlč. Begović, zahvaljujući producentici filma.

Župnik Antolović zahvalio je vjernicima i producentima na dolasku, uz poziv da ovakove filmove treba prikazivati mladim naraštajima kako bi shvatili da je sloboda mukotrpno stečena. Program je završio pjesmom „Moja domovina“ koju je otpjevao župni zbor mladih „Agape“. Sonja Devčić