SLAVONSKI BROD (TU) – Od 28. rujna do 4. listopada 2015. obilježava se 9. Tjedan cjeloživotnog učenja, a u program se uključilo i Bračno i obiteljsko savjetovalište u Slavonskom Brodu. Tako je 30. rujna u prostorima Savjetovališta organizirana radionica za sve starije od 16 godina na temu Kako naše riječi putuju prema drugima kad smo izloženi snažnim emocijama? Radionicu je vodila mag. psych. Ivana Smolčić-Jerković, volonterka i stručna suradnica Savjetovališta, u suradnji sa Suzanom Matošević. Ciljevi radionice bili su: upoznavanje sa što širim spektrom emocija, prepoznavanje vlastitih izričaja pod djelovanjem snažnih emocija, pravila komunikacijskog procesa te svladavanje tehnika opuštanja kao važnog dijela u pripremi za komunikaciju kod izloženosti snažnim emocijama.
Program je započeo predstavljanjem sudionika vlastitim imenom i za njega najupečatljivijom emocijom, npr. sretan, živahan, temperamentan, emotivan, neodređen, tužan, zbunjen, nervozan, radostan. Uslijedio je individualni rad na događajima u kojima su sudionici bili pod utjecajem snažnih emocija (bilo pozitivnih ili negativnih). U tablicu su upisivali komponente ponašanja obojenih emocijama: opis događaja, vlastita misao, osjećaji, tjelesne promjene, vanjski izričaj, ponašanje te posljedice vlastitih reakcija. Sudionici su najviše opisivali za njih neugodne emocionalne doživljaje, jasno su mogli pratiti kako njihove emocije utječu na mišljenje, prosuđivanje, percepciju, pamćenje i govor. Nakon toga uslijedile su i druge aktivnosti: igranje uloga u raznim situacijama obilježenima mirnom komunikacijom te komunikacijom pod utjecajem snažnih emocija.
U posljednjem dijelu radionice sudionici su se na tjelesnoj razini pokušali riješiti neugodnih emocija, tako što su ‘skidali i stresali’ sa svog tijela neugodne osjećaje. Opuštali su se kroz tehniku autogenog treninga i na kraju dobili i malu domaću zadaću. Izrazili su zadovoljstvo ovakvim načinom učenja i rada te izjavili kako su otvoreni za buduće aktivnosti ovakvog tipa.
Tjedan cjeloživotnog učenja nacionalna je obrazovna kampanja koja na jednostavan način, na temelju izravnih obraćanja građanima, potiče ostvarenje ideje o promoviranju učenja i obrazovanja. Cilj kampanje je i senzibilizacija javnosti, promicanje kulture učenja i poticanje osobne motivacije. Cijeli projekt promovira i potiče Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih u suradnji s partnerima. Tiskovni ured