OSIJEK (TU) – I tijekom veljače u pastoralnim prostorima pri Vikarijatu Osijek održana je biblijsko-molitvena večer i biblijska tribina u organizaciji Instituta za novu evangelizaciju “Sv. Ivan Pavao II.”.
Biblijsko-molitvena večer
Kristov primjer bila je tema mjesečne biblijsko–molitvene večeri održane 19. veljače pod vodstvom vlč. Krešimira Bulata, povjerenika za biblijski pastoral Đakovačko-osječke nadbiskupije. Vlč. Bulat protumačio je drugo čitanje (1Pt 3,18-22) predviđeno za 1. korizmenu nedjelju liturgijske godine B, potom su sudionici imali priliku iznijeti svoja promišljanja, a susret je završen molitvom. Naglašavajući kako se ovoga puta radi o ulomku iz Prve Petrove, a ne kao dosada iz Pavlovih poslanica, vlč. Bulat uputio je kako je Prva Petrova poslanica cijela upravljena novokrštenicima iz poganstva koji trpe diskriminaciju i skoro progon od strane svojih dojučerašnjih poganskih sugrađana. Naglasio je kako odlomak sadržava sve elemente stare vjeroispovijesti i temelj apostolskog propovijedanja – muku, smrt i uskrsnuće, no na poseban način istaknuto je – ako vjernik trpi nezasluženo, tada njegova patnja teče prema konačnom blagoslovu koji izvire iz Kristovih muka. „Isus je proslavljeni patnik koji osmišljava i čini snošljivom ljudsku patnju, bilo da se radi o nanesenim nepravdama, bilo o bolesti ili posljedicama prirodnih katastrofa. Autor poslanice predstavlja Krista kao Spasitelja kroz izričaje vjere. Svoju vjeru izlaže u dvije misli vodilje: ubijen u tijelu, ali oživljen u duhu; umrije za pravedne i nepravedne svih naraštaja. Čin njegove smrti i uskrsnuća jasan je znak Božje milosti i spasenja – nekad prikazanih u zgodi općeg potopa, a sada ponovljenih u krštenju“, naglasio je, između ostaloga, vlč. Bulat.
Biblijska tribina
Daj mi piti! (Iv 1, 38) bila je tema biblijske tribine pod vodstvom dr. s. Silvane Fužinato održana 5. veljače. Okupljenim sudionicima s. Silvana pojasnila je ulomak Ivanova evanđelja (Iv 4, 1-42), a potom ih potaknula da i sami preispitaju svoj odnos s Isusom te osobno odgovore na Isusovo pitanje „Daj mi piti!“. Govoreći o biblijskom značenju zdenca, odnosa Židova i Samarijanaca te Židova prema ženama, kao i o slojevitom dijalogu Isusa i Samarijanke, s. Silvana je istaknula: „Žena Samarijanka koja je zbog svoje nacionalne i religiozne različitosti bila isključena iz Božjega naroda, u susretu s Isusom biva vraćena u zajedništvo s Bogom. Ona koja je u očima Izraelaca bila poganka, nečista i neprijateljica postaje prva navjestiteljica Utjelovljene Riječi u Ivanovom evanđelju te kao takva model svjedoka koji potiče vjeru i otvara put osobnom susretu s Mesijom. Ona koja je došla na zdenac zahvatiti vode nakon pronalaska i primanja dara vode žive, tj. Isusa, ostavlja svoj krčag i odlazi pozvati i druge da dođu k izvoru vode žive. Zahvaljujući njezinu autentičnu svjedočanstvu svi će njezini sumještani povjerovati u Isusa, Spasitelja svijeta.“ M. Kuveždanin (foto: arhiva)