Biblijski susreti u Vinkovcima i Slavonskom Brodu

VINKOVCI/SLAVONSKI BROD (TU) – U središnjoj vinkovačkoj crkvi sv. Euzebija i Poliona, povjerenik za biblijski pastoral u Đakovačko-osječkoj nadbiskupiji vlč. dr. sc. Ivan Benaković održao je 14. studenoga prvi mjesečni biblijski susret na razini Vinkovačkoga dekanata na temu „Razumljivi Isus – protiv besmislene vjere u Boga“.

Okupljenima je tumačio pročitani odlomak Jakovljeve poslanice (Krepostan život kršćanina – lijek protiv besmisla života  Jak 1, 19-27). Rekao je kako je ovaj Jakovljev tekst sveopći, katolički, upućen svim katolicima svijeta, a započinje od temeljne pretpostavke da smo svi braća, i da smo svi ljubljeni, da nas ljubi sam Bog. Ukazao je na ono što nas odvlači od slušanja drugih, istaknuvši među ostalim kako je neprihvatljivo govoriti o krjeposti, a biti ustrajan u zloći i prljavštinama te reći za sebe da ste eto takvi, i da vas se kao takve prihvati. „Ne može se prihvatiti nemoralan čin. Prihvatiti i poštovati čovjeka kao osobu da, ali ne i njegov grijeh, koji je moralni nered“, rekao je vlč. Benaković, ističući kako je važno vratiti se istinskim vrijednostima života družeći se s biblijskom, odnosno Božjom riječi. Snježana Kraljević

Dan kasnije, 15. studenoga, dr. Benaković vodio je u pastoralnom centru „Vid Mihaljek“ u Slavonskom Brodu biblijski susret na temu „Sukob između braće – Kajin i Abel (Post 4, 1-16). Ukazao je kako se nakon stvaranja svijeta i prvog grijeha javlja prvi sukob između ljudi. Razlog? Bog na jednu žrtvu gleda, a na drugu ne. Tako i mi u našim životima uvijek gledamo kako je nekom bolje od nas, kako je Bog nekom uslišio molitvu, a nama nije. Tu se stvara ljutnja s kojom se mi, kao ljudi, teško nosimo. Primjećujemo nedostatak komunikacije između Kajina i Abela, nema pokušaja razrješenja problema, nego se pojavljuje grijeh, grijeh koji vreba kao zvijer. Grijehu se možemo oduprijeti samo ako to želimo, neke su od misli vlč. Benakovića.

Okupljenim čitačima ovom je prigodom naglasio da kod čitanja biblijskog teksta najprije isti moraju staviti u kontekst, vrijeme i mjesto događanja da bi lakše shvatili tekst koji čitaju. Posebno je napomenuo da trebaju proživljavati taj tekst, ne glumiti. Oni koji slušaju, kroz čitače projiciraju Božji govor. Bernarda Barić / foto: Krešo Rudec