Razmjena odjeće u slavonskobrodskoj župi

SLAVONSKI BROD (TU) – Razmjena odjeće pod nazivom „Mama mami“ u najmlađoj slavonskobrodskoj Župi bl. Alojzija Stepinca i ove je godine privukla mnoge mlade roditelje i njihovu djecu. Akcija je održana u subotu, 23. kolovoza 2025. od 9 do 11 sati pod pokroviteljstvom župnika Ivice Martića, a u organizaciji župne Dječje radionice pod vodstvom animatora, ali i u suradnji sa skupinom mladih „Stepinčevim koracima do svetosti“.

Dječaci i djevojke iz najstarije skupine dječje radionice uspješno su animirali mlađu djecu koja su došla s roditeljima te su neki igrali nogomet, a neki su za igru koristili rekvizite kojima nitko ne zna ime, ali ih sva djeca vole, a koje su donijeli roditelji djece iz dječje radionice. Isprobana je i igra koju je smislila sama polaznica najstarije skupine radionice.

Za najmanju djecu animatorica je pripremila crtež crkve na koji je trebalo lijepiti iskidane komadiće kolaža te je tako nastao mozaik prekrasne male crkve u prirodi koji sada krasi Dvoranu sv. Josipa u ovoj župi.

Zahvaljujući svim ovim aktivnostima za djecu, roditelji – većinom mame, ali i poneki tata, mogli su pregledati donesenu odjeću te izabrati adekvatne veličine odjevnih predmeta ili obuće za svoju djecu. Veća su djeca sama isprobavala odjeću i obuću dok su za manju djecu, naravno, birale mame.

Svi su ponešto donijeli i ponešto odnijeli. Našlo se tu i torbi, koturaljki, pa čak i jedan bicikl. Stolovi u dvorani sv. Josipa bili su krcati odjećom složenom po veličinama i vrstama kao izložbeni pultovi u trgovinama.

Tijekom dva sata svi su se posjetitelji, a i volonteri, počastili kavom i domaćim sokovima vrijednih župljanki te kokicama i vaflima koje su pekle pripadnice skupine mladih, a miris kolača i radost djece širila se po cijelom naselju.

Ova akcija u Župi bl. Alojzija Stepinca provodi se već četiri godine. Sama ideja o ovakvom obliku uzajamne pomoći rodila se u župnom Caritasu, koji je bio i prvotni organizator. Prošle godine organizaciju su preuzeli animatori dječje radionice budući da se prepoznala povezanost radionice i roditelja djece polaznika radionice kao olakšavajući faktor za organizaciju ovog tipa aktivnosti.

A da je akcija „Mama mami“ bila uspješna vidi se i po količini odjeće koja je ostala nakon što su izabrane potrebne veličine raznih odjevnih predmeta, a koju su volonteri uredno pospremali u kutije koje će se proslijediti potrebitima.

Ne samo da je ova akcija uspješna i na korist župljanima i drugima kojima će biti proslijeđena preostala odjeća i obuća, ona je i ekološki pozitivna – geslo joj je ove godine bio: „Iskoristiti – ne kupovati!“. Svjetlana Živković