Koncert četiri osječka zbora u župi Preslavnog Imena Marijina

OSIJEK (TU) – U ponedjeljak, 10. travnja 2017., u župnoj crkvi Preslavnog Imena Marijina održan je drugi (od tri u nizu) koncerata naslovljenih ‘U ruke Tvoje, predajem Duh Tvoj’. Ovom veličanstvenom preduskrsnom glazbenom događaju sudjelovali su Akademski pjevački zbor Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Akademski pjevački zbor Strossmayer, Zbor mladih Preslavnog Imena Marijina te Vokalni ansambl Brevis – ukupno 80 pjevača.

Dirigentica je bila Antoaneta Radočaj Jerković; klavirski suradnici Davor Dedić i Ante Blažević. Kao solisti nastupili su izabrani studenti solo pjevanja UAOS: Anja Papa (sopran), Gabrijela Škrabal (sopran), Mirna Vidović (alt), Blaž Galojlić (bariton).

U prvom dijelu koncerta predstavila se Pergolesijeva sekvenca ‘Stabat Mater dolorosa (nastala 1736.g.), kao jedno najslavnijih autorovih sakralnih djela. Uz masovan zbor (tehnički i tonski razrađen), nastupile su i dvije solistice (koje su usvojim izvedbama iznijele tragičnu dinamiku ove osobne drame). Sopranistica Gabrijela Škrabal (izvrsnog glasa, tehnički i dinamički razrađenog,’ plačno’ kolorirana u prvom stavku ‘Stabat  mater…’) ili u drugom ‘Gleda svoga milog sina’ odnosno u dinamički izrađenom ‘Rane drage’…. Odnosno,  u duetu sa altisticom Mirnom Vidaković (npr. u stavku ‘Koji čovjek ne bi plako’, odnosno u melizmatično razrađenom desetom stavku (‘Neka dođu ido mene’) itd. Klavirski suradnik bio je Ante Blažević (orgulje), a sudjelovali  su Ženski pjevački zbor Umjetničke akademije u Osijeku i vokalni ansambl Brevis.

Drugi dio ove koncertne večeri pripao je izvođenju suvremene kantate ‘Septem Ultima Verba’ mladog američkog skladatelja M. Johna Trotta (rođenog 1978. g.). Bila je to ujedno i hrvatska praizvedba ovoga djela. Uz zbor, kojega je vodila sjajna dirigentica A. Radočaj-Jerković, promijenila mu je ‘boju’ unoseći u njegov izričaj amerikanizirani, filmični stila (neke tehničke novosti). Zbor je ovdje bio obogaćen fugiranim dijelovima, snažnom dinamikom (‘Oče, oprosti’ …). Smisao ovog djela ove praizvedbe nosila su u svojim interpretacijama kontrastni nastupi dvoje solista; sopranistice Anje Papa (izvrsnih visine, čiste intonacije, dinamika i izražajnost) te novoga mladog baritona Blaža Galojlića (posebno muzikalnom interpretacijom došao je do izražaja u dva posljednja stavka ‘Bože moj …’, i ‘Oče, u Tvoje ruke …’).

 U drugom dijelu  sudjelovali su još i Davor Dedić (klavir), Akademski pjevački zbor Umjetničke akademije Osijek, Akademski pjevački zbor Strossmayer, Zbor mladih Preslavnog Imena Marijina. Kao asistenti zbora u ostvarivanju ovog projekta nastupili su  Veronika Haedy, Majda Milinović i Jure Smajić. Branka Ban