ĐAKOVO (TU) – Predavač na Katedri moralne teologije, socijalnog nauka Crkve i liturgike unutar Odsjeka za praktičnu teologiju i novu evangelizaciju Katoličkog bogoslovnog fakulteta u Đakovu, mr. sc. Ivan Andrić, nakon što je udovoljio svim uvjetima, temeljem Odluke Fakultetskoga vijeća od 13. studenoga 2023. godine, izabran je na nastavno radno mjesto višeg predavača iz znanstvenog područja Humanističkih znanosti, znanstvenog polja teologija na Katoličkom bogoslovnom fakultetu u Đakovu u sastavu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku.
Ivan Andrić rodom iz Strizivojne, rođen je u Osijeku 25. veljače 1972. godine. Osmogodišnju školu završio je u Strizivojni. Srednju školu pohađao je u Međubiskupijskoj klasičnoj gimnaziji u Zagrebu, a završio ju je s maturom na Biskupijskoj gimnaziji u Đakovu 1991. godine. Filozofsko-teološki studij završio je u Đakovu 1997. godine. Iste godine nadbiskup dr. Marin Srakić podijelio mu je svećenički red u đakovačkoj katedrali.
Glazbom se počeo baviti dok je bio u zagrebačkom dječačkom sjemeništu, te za vrijeme čitavog boravka u đakovačkom Bogoslovnom sjemeništu. U jesen 1997. upisao je u Rimu studij crkvene glazbe na Papinskome institutu za crkvenu glazbu. Nakon studija, u klasi prof. Waltera Marzillija, postigao je stupanj magistra u zbornom dirigiranju te akademski naslov maestra crkvene glazbe. Za vrijeme studija boravio je u Papinskome hrvatskom zavodu sv. Jeronima gdje je kroz sedam godina bio je zborovođa i orguljaš u hrvatskoj crkvi Sv. Jeronima u Rimu. Bio je član zbora Schola Gregoriana Romana pod vodstvom prof. Marca Cimagallia, te član Okteta Papinskoga instituta za crkvenu glazbu.
Po povratku u Đakovo, 2004. godine, preuzima vodstvo Katedralnog mješovitog zbora, Zbora Bogoslovnog sjemeništa, te katedralnih koralista Coram Domino, čiji je i osnivač. Uz organizaciju redovitog glazbeno-liturgijskog života u katedrali i sjemeništu, sa zborovima započinje i razvija prilično živu koncertnu praksu. Tako je s Katedralnim mješovitim zborom do sada ostvario dvadesetak koncerata sakralnog karaktera što u Đakovu, što diljem Hrvatske te inozemstvu (Italija, Mađarska, Bosna i Hercegovina, Srbija). S istim zborom nastupio je u više navrata prigodom raznih kulturnih svečanosti koje inicira grad Đakovo.
Sa Zborom Bogoslovnog sjemeništa uz redoviti liturgijsko-glazbeni život u više je navrata nastupao u raznim crkvenim proslavama i društvenim kulturnim manifestacijama te je i s ovim zborom ostvario nekoliko koncerata.
S katedralnim koralistima Coram Domino sudjeluje na međunarodnoj smotri srednjovjekovne sakralne glazbe Dvigrad festival u Istri, sudjeluje na 4. međunarodnom festivalu muških zborova „Sv. Ivan Rilski“, Dupnica (Bugarska) te je i s njima ostvario petnaestak samostalnih koncerata kako u Đakovu, tako i u domovini (Osijek, Slavonski Brod, Žminj, Zadar, Dubrovnik). S ovim zborom snimio je i nosač zvuka naslovljen Mysterium Paschale.
Bavi se i liturgijskom muzikologijom, te je iz tog područja objavio dvadesetak članaka. Više je puta sudjelovao kao predavač na znanstvenim i stručnim skupovima posvećenim sakralnoj glazbi.
Kroz povijesno-glazbena istraživanja, vezana ponajviše uz glazbeni život Đakova i Đakovačko-osječke nadbiskupije, osvijetlio je više slavonskih crkvenih glazbenika poput Jakoba Haibela, đakovačke obitelji glazbenika Trischler, Pere Ivanišića – Crnkovačkog, Stjepana Lovrića, Josipa Vallingera, Mitra Dragutinca. Na te i slične teme održao je više predavanja na znanstvenim simpozijima i glazbenim seminarima. U suradnji s Hrvatskom udrugom orkestralnih i komornih glazbenika (Zagreb) od godine 2016. sudjeluje u objavljivanju sakralnog glazbenog stvaralaštva austrijsko-đakovačkog skladatelja Jakoba Haibela kao pokretač i urednik izdanja. U suradnji s Croatia Records d.d. ostvario je reizdanje zvučnog zapisa kojega je 1976. godine učinio orguljaš Anđelko Klobučar na orguljama đakovačke katedrale.
Od 2017. godine pokrenuo je, u svojstvu urednika, izdanje sakralnog skladateljskog opusa Johanna Petrusa Jakoba Haibela u suradnji Hrvatske udruge orkestralnih i komornih glazbenika, Edicija Spiller i Đakovačko-osječke nadbiskupije. Projekt je završio 2022. a ukupno je u suvremenoj notaciji priređeno i tiskano šesnaest Haibelovih dijela u isto toliko knjiga.
U suradnji s kapucinskim samostanom u Osijeku za tisak je priredio sakralnu glazbenu ostavštinu redovnika i skladatelja o. Zvonimira Pšaga, a u suradnji s Redom bosonoge braće BDM od Gore Karmela sudjelovao je u glazbenom dijelu izrade Vlastitoga misala OCD.
Kao kompozitor objavio je oko pedeset skladbi za liturgiju.
Od 2004. do danas voditelj je Nadbiskupijske glazbene škole, stručni suradnik pri Uredu za crkvenu glazbu, a u novije vrijeme i kao voditelj istoga ureda, organizirajući stručne seminare za župne glazbene suradnike te smotre crkvenih zborova Đakovačko-osječke nadbiskupije. Od iste 2004. član je uredništva mjesečnika Živo vrelo (liturgijsko-pastoralnog lista Hrvatske biskupske konferencije), gdje je uređivao glazbene sadržaje časopisa.
Od godine 2013. godine u više navrata kao vanjski suradnik sudjeluje u izvođenju nastave, a od 2018. godine zaposlenik je Katoličkoga bogoslovnog fakulteta u Đakovu gdje predaje kolegije iz područja crkvene glazbe te je voditelj Mješovitog pjevačkog zbora studenata. Antonija Pranjković