Predstavljeno idejno rješenje zgrade katoličke osnovne škole u Slavonskom Brodu

ĐAKOVO (TU)VIDEO-PRILOG – U prostorima Nadbiskupskoga doma u Đakovu 27. lipnja javnosti je predstavljeno idejno rješenje zgrade Katoličke osnovne škole u Slavonskom Brodu, prve katoličke osnovne škole na području Đakovačko-osječke nadbiskupije. Idejno rješenje na konferenciji za medije predstavili su vlč. dr. sc. Pavao Mikulčić, nadbiskupijski povjerenik za osnivanje i gradnju katoličkih škola, Vedran Pedišić i Erick Velasco Farrera, autori idejnog rješenja i stručni suradnik na projektu Tomislav Ljubek.

Izražavajući radost zbog ovog događaja, povjerenik Mikulčić je rekao da je ovaj projekt svojevrsni dar Đakovačko-osječke nadbiskupije stanovnicima grada Slavonskog Broda i okolnih mjesta, ističući uvjerenje da će katolička škola pomoći u podizanju kvalitete osnovnoškolskog odgoja i obrazovanja na području Grada i okolice, čemu će zasigurno pridonijeti i velebna zgrada škole koju službeno predstavljaju. Podsjetio je kako su Nadbiskupija i Grad potpisali ugovor o osnivanju prava građenja na rok od 99 godina na nekretnini u Ulici Anatasa Popovića u naselju Zrinski-Frankopan te da je riječ o zemljištu veličine gotovo 14.000 m2.

Potpisivanje ugovora, 2. svibnja 2022.

Nakon osiguravanja lokacije za buduću školu, Đakovačko-osječka nadbiskupija 22. studenoga 2021. raspisala je pozivni natječaj za izradu idejnog arhitektonsko-urbanističkog rješenja zgrade Katoličke osnovne škole, na koji je bilo pozvano 15 različitih ureda s područja cijele Republike Hrvatske, da bi u konačnici pristiglo pet radova. Devetočlani stručni odbor (u sastavu: vlč. dr. sc. Pavao Mikulčić, predsjednik Odbora, preč. Mato Gašparović, ravnatelj UZUK-a, brodski župnici preč. dr. Tomislav Ćurić i vlč. Florijan Kvetek, dipl. inženjeri građevine Josip Damjanović i Anto Marinić, dipl. inženjerka arhitekture Jelena Kapraljević, prof. dr. sc. Marinko Stojkov, dr. sc. Josip Jukić) odabrao je najbolje idejno rješenje, ono zagrebačke tvrtke Sangrad, rad autorskog tima: Vedran Pedišić, Erick Velasco Farrera i Gordana Gregurić Miočić, s kojima je 2. svibnja 2022. Đakovačko-osječka nadbiskupija potpisala Ugovor o izradi projektno-tehničke dokumentacije za projekt Katoličke osnovne škole u Sl. Brodu.

Drugonagrađeni rad bio je onaj Andree Čagalj Tomac iz tvrtke Respect-ing u vlasništvu g. Darka Ojvana iz Osijeka, dok je trećenagrađeni rad bio rad skupine autora iz tvrtke Radionica arhitekture iz Zagreba u vlasništvu prof. Gorana Rake.

Drugonagrađeni rad
Trećenagrađeni rad

 

 

 

 

 

 

 

 

Buduća škola moći će primiti 400 učenika u 16 razrednih odjela, imat će 19 učionica, od čega 3 praktikuma, učionicu za produženi boravak, blagovaonu, dvodijelnu sportsku dvoranu i posebnu prostoriju za rehabilitaciju učenika s motoričkim poteškoćama i organskim poremećajima u ponašanju.

„S obzirom na specifični karakter katoličkih škola kao i na njihov odgojno-obrazovni projekt koji svoje utemeljenje nalazi u osobi Isusa Krista, katoličke škole svoj veliki naglasak stavljaju na odgojni savez, odnosno partnerstvo svih dionika odgojno-obrazovnog procesa, kao i na zajedništvo s crkvenom i lokalnom zajednicom“, istaknuo je vlč. Mikulčić, dodajući kako – u duhu tog zajedništva roditelja, učenika, nastavnika, Crkve i lokalne zajednice, vođeni snagom vjere i Božjom providnošću – u Nadbiskupiji ne sumnjaju da će buduća Katolička osnovna škola u Slavonskom Brodu biti uspješno mjesto odgoja i obrazovanja za nove naraštaje.  

Arhitekt Vedran Pedišić rekao je kako je površina škole 6.372 m2, a 4.540 m2 je prostor same školske zgrade, koja ima tip atrijske škole, organizirane oko središnjeg dvorišta sa sadržajima prilagođenim djeci i mladima buduće generacije. Ona predstavlja određeni odmak od klasičnog sustava obrazovanja s intencijom grupiranja učenika dijelom po dobi, a dijelom po području interesa. Ovakav koncept škole nastoji klasičan frontalni odnos učenik-učitelj učiniti otvorenijim te omogućiti učenje u manjim grupama uz rad na zajedničkim projektima odnosno suštinski ostvariti univerzalan prostor za učenje kako u učionicama tako i u prostoru oko njih. A. Banović